וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה שלילית

ואדים סבידרסקי

30.6.2010 / 23:12

לאחר שאמש נרשמה המפולת היומית הגדולה ביותר ב-14 החודשים האחרונים המשיכו המדדים בוול סטריט לרדת. הירידות מגיעות על רקע נתוני תעסוקה מאכזבים

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה שלילית על רקע נתוני תעסוקה מאכזבים אשר התפרסמו סמוך לפתיחה ומחקו עליות שנרשמו בחוזים העתידיים, ועל רקע מדד מנהלי הרכש באזור שיקגו אשר נותר יציב. כמו כן, בקשות האשראי של בנקים אירופיים מהבנק המרכזי נמוכות מהצפוי לא הצליחו לבלום את המגמה מאחר שלקראת הסגירה, הודיעה סוכנות הדירוג פיץ' על כוונתה להוריד את דירוגה של ספרד והכבידה על המדדים.

אמש נרשמה המפולת היומית החדה ביותר ב-14 החודשים האחרונים. דאו ג’ונס יורד ב-1% ירד ב-1% ונסגר מתחת ל-10,000 ברמה של 9,771 נקודות. נאסד"ק נחלש ב-1.2% ל-2,109 נקודות ו-S&P 500 איבד 1% ל-1,030 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי אג"ח ממשלת ארה"ב עלו והתשואה השנתית עליהן ירדה ל-2.94%.

סוכנות הדירוג האשראי מודי'ס הזהירה היום כי תשקול להוריד את דירוג האשראי המושלם של ספרד - AAA - בשל הידרדרות התנאים הכלכליים במדינה. מודי'ס מסרה כי הורדת הדירוג עשויה להיות בדרגה אחת או לכל היותר בשתי דרגות. אזהרת מודי'ס לגבי אפשרות להורדת דירוג באה כחודש בלבד לאחר הורדת הדירוג בפועל על ידי סוכנות דירוג האשראי נוספת, פיץ', מדרגת AAA לדרגת AA פלוס.

BP מסייעת לתחנות הדלק שלה

בזירת המקרו האמריקאית, המגזר הפרטי בארה"ב הוסיף 13 אלף משרות ביוני, מספר נמוך מהתחזיות, כך עולה מדו"ח שפירסמה היום חברת ההשמה ADP. הגידול במספר המשרות במגזר הפרטי היה "נמוך באופן מאכזב", אמר ג'ון פראקן, יו"ר מרקואקונומיק אדוויזרס, אשר ערכה את הדו"ח על פי מידע המתקבל מ-ADP. אנליסטים צפו כי הדו"ח יצביע על תוספת של 60 אלף במספר המשרות במגזר הפרטי. הנתון של מאי תוקן כלפי מעלה - 57 אלף משרות נוספו למגזר הפרטי בחודש שעבר.

כמו כן, מדד מנהלי הרכש מאזור השיקגו ירד קלות בחודש יוני לרמה של 59.1% לעומת 59.7% בחודש הקודם, אך נותר יציב ברמות הגבוהות מ-50%. מדד הרכש המאפיין את פעילות התעשייתית האזורית, ירד בהתאם לציפיות האנליסטים.

הבנקים באירופה לוו מהבנק המרכזי של אירופה (ECB) סכום נמוך בהרבה ממה שהציע להם בהלוואות חירום, והפיגו בכך חששות בנוגע ליכולתם להתמודד עם פירעון חובות של הלוואות חירום בסך קרוב לחצי טריליון יורו אשר מועד הפירעון שלהן חל מחר.

ענקית הנפט, BP, נותנת סיוע כספי לבעלי תחנות דלק הנושאות את שמה בארה"ב, אשר סובלים מירידה במכירות בעקבות הפגיעה בתדמית החברה על רקע אסון הנפט במפרץ מקסיקו, כך דיווחה סוכנות הידיעות איי פי. לדברי ראש האיגוד אשר מייצג את ספקיות הדלק של BP בארה"ב, החברה הודיעה לתחנות שהיא מתכננת לתת להן כסף מזומן, להוריד את עמלות כרטיסי האשראי ולסייע בפרסום ברחבי ארה"ב.

יצרנית השבבים, טאואר (-1.4% , 1.41), חתמה על הסכם עם בנק וולס פארגו לפיו התחייב הבנק להעניק לחברה קווי אשראי של עד 45 מיליון דולר עד לשנת 2014, בכל מועד שבו תבחר החברה. בהתאם להסכם, ההלוואות שתבחר החברה ללוות בארבע השנים הקרובות ישאו ריבית של ליבור פלוס 2.25%-2.75% בשנה או בהתאם להחלטת החברה, ריבית הפריים של הבנק פלוס 0.5%-1%.

חברת וראז (-1.11% , 0.88) תשלם קנס של 300 אלף דולר בגין חשדות למתן שוחד לבכירים בממשל הסיני. החשדות של רשות ניירות ערך האמריקאית הן כי יצרנית פתרונות ה-VoIP, שיחדה בכירים בממשל הסיני במטרה לזכות בחוזים באמצעות יועץ סיני שהחברה העסיקה. על פי האישום, היועץ נתן בשנים 2007 ו-2008 מתנות וכסף בסך כולל של כ-40 אלף דולר לבכירים בממשל הסיני, שעסקו בתחום התקשורת, במטרה לזכות בחוזים עבור וראז.

אחרי מספר חודשים של ניסיונות כושלים של חברת אמבלייז, חברת האם של פורמולה (-6.79% , 12.77), להגיע להסכמי הפצה למכשיר הסלולר של החברה – ELSE, מודה החברה בכישלון המהדהד לייצור מכשיר סלולרי ישראלי, ומחליטה להפסיק את הנסיונות ולפטר את העובדים המעורבים, כ-30 במספר. על פי הודעת החברה, למרות העניין במכשיר, היא לא הצליחה לחתום על חוזים עם שותפים. בעקבות עיכובים בעמידה ביעדים, החליט דירקטוריון החברה להפסיק את ההשקעה במוצר, ולהתמקד בניסיונות למכור את הטכנולוגיה ואת הפלטפורמה שפותחה בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully