וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.7 מיליארד שקלים יושקעו בכבישי הצפון

אבי בר-אלי

30.6.2010 / 22:34

סולל בונה תבצע, בנק דיסקונט יממן ו-1.7 מיליוני שקלים יושקעו בפרויקט אחזקת כבישים בצפון. במשך 20 שנה יתוחזקו כ-270 ק"מ של כבישים בין עירוניים

מע"צ, קבוצת שיכון ובינוי ובנק דיסקונט חתמו הערב על הסכם הסגירה הפיננסית של פרויקט אחזקת הכבישים בצפון, בהיקף השקעה כולל של 1.7 מיליארד שקל. מדובר בפרויקט P.F.I ראשוני לשיקום, תפעול ואחזקה הכוללת 270 ק"מ של כבישים בין עירוניים בידי המגזר הפרטי למשך 20 שנה, תמורת תשלומים תקופתיים ממע"צ. ההשקעה הנדרשת בשלב השיקום הראשוני מוערכת ב-600 מיליון שקל - בהם יעמיד דיסקונט אשראי בשיעור של 85%-90%.

חברת סולל בונה, מקבוצת שיכון ובינוי, זכתה במכרז לאחר שגברה על קבוצת שפיר הנדסה. בנק דיסקונט יוביל את מימון הפרויקט לאחר שגבר בהליך התמחרות על בנק הפועלים. במסגרת המכרז יועברו לידי הזכיין הפרטי, קטע הכביש שבין נחל חדרה לבין צומת בנימינה (כביש 4); קטע הכביש שבין צומת פרדיס לבין צומת אורן; קטע הכביש שבין עמק חפר לבין כיכר משטרת חדרה (כביש 65); קטע הכביש שבין מחלף קיסריה לבין צומת מגידו (כביש 66); וכביש 70 שבין מחלף זיכרון יעקב לבין צומת התשבי. חברת הדירוג מעלות S&P העניקה לפרויקט דירוג אינדיקטיבי בטווח AA - AA מינוס.

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר כי "זהו צעד חשוב נוסף בשדרוג מערך הכבישים הבינעירוניים במדינת ישראל". מנכ"ל מע"צ, אלכס ויז'ניצר, אמר כי הפרויקט הוא "הראשון מסוגו בישראל ומהבודדים בעולם, בין היתר, בשל מורכבותו וחדשנותו". יו"ר מע"צ, מיכה גולדמן, הוסיף כי הפרויקט אמנם הוכרז כפיילוט, אך "מאחר ואנו משוכנעים בהצלחתו, כבר הקדמנו ובחרנו שני אזורים נוספים ברשת הכבישים בצפון". מנכ"ל שיכון ובינוי, עופר קוטלר, אמר כי הצלחת הסגירה הפיננסית "בתקופה שבה לא כל פרויקט תשתיות גדול מצליח להתרומם משולחן השרטוט - מעידה על עוצמתה של קבוצת שיכון ובינוי". מנכ"ל דיסקונט, גיורא עופר, ציין כי "בשנים האחרונות הגדיל הבנק את מעורבותו במימון פרויקטים בתחום התשתיות. אנו יוצאים היום לאחד הפרויקטים החשובים לא רק מבחינה עסקית אלא ובעיקר, מבחינה לאומית ואנו בהחלט גאים על כך".

בנק דיסקונט יוצג במו"מ בידי עוה"ד ג'ונתן פינקלשטיין ואפרת שפירא ממשרד תדמור ושות'. שיכון ובינוי יוצגה בידי עו"ד איתי גפן ממשרד גורניצקי ושות'. מע"צ יוצגה בידי עוה"ד נועה מי-דן וקרן שחר ממשרד לוי, מי-דן ושות'. את הייעוץ הפיננסי העניקו רוה"ח שחר זיו ושרון אשכול מפירמת BDO - זיו האפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully