וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל ונתניהו הסכימו: ההקלות - צעד נכון

פנחס וולף

30.6.2010 / 21:28

ראש הממשלה נועד עם השליח האמריקאי למזה"ת. השניים שיבחו את ההקלות שעשתה ישראל במצור על עזה. נתניהו קרא שוב לפלסטינים לפתוח בשיחות ישירות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: תקשורת ראש הממשלה, עריכה: עידן גוראל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. השניים שוחחו על ההקלות שעשתה ישראל בכניסת הסחורות לעזה. השליח האמריקאי סיפר לנתניהו כי בביקורו במעבר כרם שלום ראה במו עיניו בסחורות העוברות לרצועה. "אנחנו מעריכים את העבודה שעשיתם ואת הגדלת נפח הסחורות העוברות לעזה", אמר מיטשל. הוא הוסיף שהוא ונשיא ארה"ב ברק אובמה ימשיכו לעבוד יחד עם ישראל על ההקלות בסגר.

לאחר מכן, אמר נתניהו למיטשל כי ממשלת ישראל רואה בשיחות הקרבה מסדרון לשיחות ישירות. "אני חושב שהגיע הזמן לשיחות ישירות", אמר ראש הממשלה, "הפלסטינים מעלים את התלונות שלהם, יש לנו תלונות. הם מעלים כל מיני שאלות, אנחנו מעלים כל מיני שאלות. הגיע הזמן להפסיק להעמיד פנים. הגיע הזמן לשים תנאים מוקדמים בצד. הגיע הזמן להתקדם לשיחות ישירות – שיחות ישירות פורמאליות לשלום".

נתניהו קרא ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לבוא לירושלים בכדי לפתוח בשיחות ישירות והבהיר כי הוא מוכן לנסוע לרמאללה לשם כך. "אני חושב שזאת הדרך היחידה שנוכל לפתור את הבעיות המורכבות עליהן אנחנו מדברים. אני חושב שרק כך אפשר לפתור אותן בצורה מהותית אם נשב פנים אל מול פנים באותו מקום וניכנס למשא ומתן רציני כדי להגיע לפתרון", אמר.

בנושא חוסר האמון בין הרשות הפלסטינית לישראל אמר נתניהו כי הדרך הטובה ביותר שהרשות הפלסטינית תשכנע את הציבור הישראלי שהם מוכנים לחיות בשלום, היא לדבר עם ישראל על שלום. "אני רואה את זה כיתרון גדול – אני מקווה ומאמין שחלק נכבד משיחותיי עם הנשיא אובמה בשבוע הבא בוושינגטון יתמקדו בדרך להתחיל שיחות ישירות בין ישראל והפלסטינים מיד".

השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל אמר לראש הממשלה כי "המדיניות של ארה"ב ממשיכה לתמוך בהתחלת מו"מ ישיר כמה שיותר מהר, ואנחנו ממשיכים לעבוד כדי ליצור את התנאים שיאפשרו את ההתקדמות שאנחנו מאמינים, ויודעים שאתם מסכימים, שתהווה את הטוב ביותר לאזרחי ישראל, לעם הפלסטינאי ושאנחנו גם מאמינים גם לאינטרס של ארה"ב. לכן, נמשיך במאמצינו ליצור את התנאים האלה כדי לאפשר לשיחות להתחיל כמה שיותר מהר. אני מצפה לשלום מקיף באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully