וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לא ביניש, זה היה נגמר בכמה חודשים"

30.6.2010 / 17:22

פרקליטו של פיני כהן שנשלח לשלוש שנות מאסר בגין זריקת נעל על נשיאת ביהמ"ש העליון דורית ביניש מחה על העונש: "רף הענישה הועלה באופן מוגזם, זה לא מוסיף כבוד למערכת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

עורך הדין דוד ונטורה, פרקליטו של פיני כהן, מחה היום (רביעי) בחריפות על העונש הכבד שהושת על מרשו, בגין השלכת הנעל על נשיאת בית המשפט העליון ביניש. לדברי עו"ד ונטורה, כהן נשלח לשלוש שנות מאסר כיוון שמדובר בנשיאת העליון. "אם לא היה מדובר בנשיאה, זה היה נגמר בכמה חודשים. העובדה כי מדובר בנשיאה גרמה להעלאת רף הענישה בצורה מוגזמת. זה לא מוסיף כבוד למערכת", אמר. ונטורה הודיע כי יערער לבית המשפט המחוזי.

גם בכנסת השמיעו ביקורת על גזר הדין. ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "עם כל ההסתייגות למעשה, גזר הדין הוא בריונות משפטית. בשעה שאנסים וסוחרי סמים מסתובבים חופשי בשם חוק כבוד האדם וחירותו, זה אבסורד לשלוח זורק נעל לכל כך הרבה שנות מאסר".

"יש לדחות בשאט נפש את טענותיו של הנאשם כלפי בית המשפט לענייני משפחה", כתב השופט שמעון פיינברג בגזר דינו של כהן. "בעצם המעשה של זריקת הנעל על נשיאת בית המשפט העליון, באולמה, בזמן דיון משפטי, קרא תיגר על המערכת המשפטית כולה. מעשה זה הינו חסר תקדים, מדובר בזילות בית המשפט ברמה הגבוהה ביותר", ציין השופט.

"זאת הייתה זעקתי לעזרה"

בשלב הטיעונים לעונש, אשר התקיים בשבוע שעבר, אמר כהן כי "עשיתי זאת כי זעקתי לעזרה". כהן גולל את טענותיו ביחס לתיק הגירושין שלו שהתנהל אצל השופט פיליפ מרכוס. לדבריו הוטל עליו לשלם דמי מזונות בסכום שלא היה מסוגל לעמוד בו ולאחר מכן השופט ועורך דינו חברו יחדיו ופעלו מאחורי גבו כדי לקחת ממנו את ילדיו.

"השופט מרכוס לא הצליח לשבור אותי והילדים לא נזרקו לרחוב", אמר. הוא סיפר שבעקבות הגירושין וההסתבכויות המשפטיות שלו הוא לא הגיע לחתונת ילדיו ולא ראה את נכדיו. זה הליך של כ-10 שנים", אמר. "לא יום- יומיים", אמר.

לטענתו, פנה למספר עורכי דין ולנציבות התלונות על השופטים בניסיון לתקן את העוול שנגרם לו, אולם ללא הועיל. "הגעתי לבית המשפט העליון", תיאר את יום התקיפה. "לא יודע איך הגעתי למעלה לאולם של הנשיאה וקרה מה שקרה עם זריקת הנעל. לא היתה לי כל כוונה לפגוע בה. לא עשיתי זאת כדי לפגוע בה. רציתי שיעזרו לי. די, מספיק גם אני אזרח של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully