וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת פגעה ברכב ליד באר יעקב, אין נפגעים

30.6.2010 / 16:14

רכב שנתקע על הפסים נפגע על ידי רכבת שעשתה את דרכה מת"א לתחנה בראשון לציון. בעוד שבמשטרה טוענים כי הנהג חצה כחוק, ברכבת אומרים שהוא ניסה "לגנוב" את המחסום

רכבת שיצאה בצהרים (רביעי) מתל אביב לכיוון תחנת הראשונים בראשון לציון פגעה ברכב שנתקע על הפסים באזור באר יעקב. לא היו נפגעים בתאונה והרכב ניזוק קלות. לטענת רכבת ישראל, נהג הקטר זיהה את הרכב שלטענתם ניסה "לגנוב" את המחסום ונתקע על הפסים. עם זאת, על פי מה שידוע למשטרה עד כה, הנהג לא שבר את מחסום הרכבת.

"נהג הקטר הבחין ברכב התקוע והפעיל מיד בלימת חירום", נמסר מהרכבת, "אלא שהרכבת פגעה ברכב בשל העובדה שהיא זקוקה לטווח של בין 700 מטרים לקילומטר בכדי להגיע לעצירה מוחלטת, תלוי במהירות נסיעתה". מהרכבת נמסר כי מאחר ולרכבת לא נגרם נזק ומשהתברר כי לא היו נפגעים ברכבת או ברכב שנפגע, שבה תנועת הרכבות לסדרה.

פקד יוחאי נהרי, ראש מדור תאונות במרחב שפלה מסר כי "הרכב נתקע על הפסים כשניסה לחצות את המסילה, אולם ממה שידוע עד כה הוא חצה את הפסים לפני שהורד המחסום". לדברי נהרי, "הנהג הבחין שהרכבת באה וירד מהרכב, אז פגעה הרכבת קלות באחורי הרכב, והיא המשיכה בנסיעה". לאחר מכן, טוענת המשטרה, הנהג שב לרכב, הצליח להזיזו מהפסים ונסע לביתו. נהרי הוסיף כי כעת מנסים במשטרה לאתר את נהג הרכב בכדי לברר את נסיבות האירוע ושהנושא כולו בחקירה.

בשבוע שעבר אירע מקרה דומה כשרכבת פגעה ברכב שנתקע על הפסים סמוך לבית יהושע, אלא שאז נפצעה באורח קל אחת מנוסעות הרכבת. לגבי רצף האירועים נמסר מרכבת ישראל כי לא מדובר במשהו חריג. "בכל יום מתמודדים נהגי הרכבות עם רכבים שפורצים מחסומים, אלא שבדרך כלל דבר לא קורה. אנחנו מודעים היטב לבעיה ולכן משקיעים בהפרדות מפלסיות ובהסברה, אבל הנהג הישראלי בשלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully