וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: כדי המים של נביעות ומי עדן מסרטנים

גלעד גרוסמן

30.6.2010 / 15:10

לטענת התובעים כדי המים הביתיים של החברות מכילים את החומר המסרטן ביספינול A. על פי התביעה, בבדיקות נמצא כי נביעות חורגת ב-70% מהתקן המותר בישראל. נביעות ומי עדן: התביעות מופרכות"

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו היום (רביעי) שתי תביעות ייצוגיות נגד יצרניות המים המובילות מי עדן ונביעות, כל אחת על סכום של 32.5 מיליון שקלים. לטענת התובעים כדי המים הביתיים של החברות מכילים את החומר המסרטן ביספינול A.

התובעים טוענים בתביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין ברק רון ממשרד עורכי הדין "אדם", כי הם לקוחות של חברות המים ובמשך שנים החזיקו בבתיהם ברי מים בעלי כדים של 20 ליטר. לטענתם בעוד החברות שיווקו את המים המינרלים שלהם כבריאים וכ"שמפנייה של הטבע" או כ"טובים לגוף ולנשמה" למעשה הם הכילו את החומר המסרטן.

התובעים העבירו את הכדים לבדיקת מעבדה בה נקבע שהכדים של מי עדן משחררים את הכמות המירבית המותרת על פי התקן הישראלי של החומר המסוכן, דבר שלטענתם דורש טיפול מיידי. מבדיקת המעבדה עולה כי הכדים של נביעות חורגים ב-70% מהתקן המותר בישראל. עוד נטען בעתירה כי ככל שמפלס המים בכדים יורד כך ריכוז החומר המסרטן עולה.

הם מציינים כי מרבית הלקוחות צורכים מים מינרליים מתוך מחשבה כי מדובר במים בריאים יותר ממי ברז וכי הורים רבים בוחרים לתת לילדיהם מים מינרליים מתוך מחשבה שמדובר במים בריאים יותר. הם מעריכים את מספר הנפגעים במיליונים מכיוון שהחברות מוכרות מיליוני כדים בכל שנה. הם טוענים עוד שהחברות כשלו בכך שלא הזהירו את הצרכנים שהמים שהן מוכרות עלולים להכיל חומרים מסוכנים לבריאות.

התובעים פנו למשרד עורכי הדין לאחר שהגיע אליהם מידע, בין השאר מעובדים בחברות המים, לפיו הכדים שאותם ממחזרים וממלאים מחדש בכל פעם מכילים חומרים מסרטנים. במכון התקנים הודיעו שאין בידם הכלים לבדוק את הנושא והכדים נשלחו לבדיקת מעבדה בחו"ל שמצאה את החריגות אשר חורגות מהתקן בישראל וחורגות בהרבה מהתקן האמריקאי והאירופי. שתי החברות הוציאו היום הודעה לבעלי המניות בה הן מיידעים אותם על התביעות.

"דוחים על הסף את טענות התביעה"

חברת נביעות מסרה בתגובה: "נביעות דוחה על הסף את הטענות בתביעה מופרכת זו. מעיון בכתב התביעה עולה כי יש טעויות רבות באופן הבדיקה, בשיטת חישוב הנתונים ובאופן הצגתם ולכן התביעה הינה חסרת שחר וחסרת בסיס מקצועי. נביעות עומדת בכל התקנים כולל אלה שאליהם מתייחס כתב התביעה ומדגישה כי אין כל בעיה או חשש בריאותי. עובדה זו נתמכת ע"י מומחים ישראליים ועולמיים בתחום. רשויות במדינות שונות ברחבי העולם קבעו חד משמעית כי על סמך החומר המדעי, שתיית מים ממיכלים מהסוג שבו משתמשים בחברת נביעות הינה בטוחה לחלוטין."

מחברת מי עדן נמסר בתגובה: "חברת מי עדן דוחה מכל וכל את הטענות המופרכות העולות בתביעה המבוססת על הנחות וטענות משוללות כל יסוד ובסיס מקצועי. החברה מודיעה באופן חד משמעי כי כל מוצרי מי עדן איכותיים ובטוחים לחלוטין. כל מוצרי מי עדן עומדים בכל התקנים הרלוונטיים למים מינרליים טבעיים והם נארזים ומשווקים במיכלים העומדים בכל התקנים על פי הסטנדרטים המקובלים בחברות המובילות בארץ ובעולם".

עוד נמסר ממי עדן כי "מחקרים שנערכו על ידי רשויות המזון והבריאות ברחבי העולם מבהירים באופן חד משמעי כי המיכלים הנמצאים בשימוש בתעשיית המזון והמים כמו גם בחברת מי עדן בטוחים לחלוטין. בכוונת החברה לפעול באופן נמרץ כדי לדחות את התובענה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully