וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מו"מ ישיר? ברק ייפגש עם פיאד

פנחס וולף

30.6.2010 / 14:06

שר הביטחון ברק שוחח עם השליח האמריקאי למזרח התיכון מיטשל והודיע כי ייפגש בקרוב עם ראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד. "נדון בנושאים כלכליים וביטחוניים"

שר הביטחון אהוד ברק נפגש היום (רביעי) בירושלים עם השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל. ברק הודיע בפתח הפגישה כי ייפגש בקרוב עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד וידון עימו בנושאים ביטחוניים וכלכליים.

ברק אמר כי "אנחנו אמורים להיפגש בימים הקרובים. זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו נפגשים, ונדון, אני מניח, על המצב בשטח ועל מצב התיאומים בנושאים הביטחוניים. יש התקדמות גדולה בבניין הכוח הפנימי של הפלסטינים. ביחד עם השב"כ שלנו ועם הפעילות הברוכה של צה"ל נוצר מצב ביטחון טוב בהרבה מבעבר בכל רחבי יהודה ושומרון".

ברק הוסיף כי השניים ידונו גם בנושאים כלכליים. "אנחנו נדון על הנושאים לגביהם הם באים בטרוניות אלינו ובנושאים שלנו יש טענות אליהם. נדון בנושא החרמת הסחורות - ישנו ניסיון להפריע לפועלים לעבוד בהתנחלויות".

"נדון גם בנושאים של השיח הציבורי, מערכת החינוך הפלסטינית, ועל הפעילות שלהם בזירה העולמית כנגדנו. אני מניח שאני אשמע גם את הטענות ואת הדרישות שלהם".

"מקווים שהמאמצים יישאו פרי"

על הגעתו של הסנטור מיטשל אמר ברק, כי "אנחנו שמחים לארח שוב את הסנטור מיטשל, השליח המיוחד של הנשיא אובמה למזרח התיכון. המטרה של השיחות בשלב הזה היא להצליח לעבור משיחות קירבה אל משא ומתן ישיר עם הפלסטינים על כל הנושאים. זה ידרוש כמובן גם רצון מהצד השני. זה ידרוש משני הצדדים לא להציב תנאים מוקדמים ולהיות נכונים להיכנס בהבנה שתידרשנה לאורך הדרך גם החלטות קשות".

ברק הוסיף כי הוא "מקווה שהמאמצים האלו, שלא היו יכולים להתבצע בלי הסנטור מיטשל וממשלת ארה"ב, אכן יישאו פרי לכיוון התקדמות שכולנו היינו רוצים לראות".

מוקדם יותר היום הגיע מיטשל למעבר כרם שלום שבדרום רצועת עזה. מיטשל התייחס להקלות בסגר על עזה ולהרחבת היקף הסחורות המועברות ואמר כי "אני יכול לראות שכמות התנועה לעזה גדלה בהתאם למדיניות הישראלית החדשה. המצב בעזה חייב להשתנות כפי שאמר הנשיא אובמה. אנחנו מקדמים בברכה את השינויים שעושה ישראל ליצור תנאים חדשים לפלסטינים. ארה"ב מחויבת לעבוד עם ישראל, עם הקהילה הבינלאומית ועם הרשות הפלסטינית כדי להבטיח ביצוע אפקטיבי ומלא של המדיניות הזאת ולבדוק דרכים נוספות לשיפור המצב בעזה".

מיטשל התייחס גם לתנאי שביו של החייל החטוף גלעד שליט. "אנחנו עומדים סמוך מאוד למקום שממנו נחטף גלעד שליט על ידי חמאס. אנחנו חוזרים ואומרים שההתנהגות אליו היא לא מקובלת ולא אנושית, ואנחנו מגנים את התנהלות החמאס. אנו חוזרים שוב על דרישתנו להביא לשחרורו במהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully