וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש קבע חשוד שריגל למען חיזבאללה

יהושע בריינר וקובי מנדל

30.6.2010 / 14:23

נגד בצבא קבע חשוד שהעביר מידע על כוחות צה"ל לסוחרי סמים לבנוניים הקשורים לחיזבאללה. הוא צפוי להיות מואשם בבגידה. גם 5 ערבים ישראלים נעצרו בפרשה. גורם ביטחוני: "הוא ידע שהמידע שהעביר יגיע גם לחיזבאללה"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל)

פרשיית ריגול חמורה: נגד בפיקוד צפון נעצר בחשד כי העביר לידי סוחרים סמים לבנוניים הקשורים לחיזבאללה מידע אודות תנועות כוחות צה"ל בצפון, וזאת לצורך הברחות סמים אל ישראל, כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

איש הקבע שירת כנגד באחת מהיחידות בפיקוד צפון. הוא צפוי להיות מואשם בסעיפי בגידה ובהם גילוי ידיעות ומגע עם סוכן זר. ע"פ החשד, הוא קיבל אלפי דולרים עבור כל הברחת סמים מוצלחת לה סייע.

מחקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) ומשטרת מרחב גליל עולה כי בחודשים האחרונים גוייס הנגד על ידי חמישה סוחרי סמים מוכרים, על מנת לסייע להם ולמבריחי סמים לבנוניים הקשורים לחיזבאללה להבריח סמים תמורת סכומי כסף גדולים.

על פי החשד, עמד הנגד בקשר טלפוני עם סוחרי הסמים הלבנוניים ועם המבריחים וסיפק להם מידע על אזורים בגבול הצפון בהם כוחות צה"ל דלילים. כמו כן, סיפק מידע על תנועת הכוחות ועל תקלות במערכות הטכנולוגיות בגבול ובמצלמות האבטחה. על פי כוחות הביטחון הוא הודה בחקירתו במעשים, וציין שידע כי המידע אותו העביר עשוי לשמש את חיזבאללה בפעילות נגד צה"ל.

החקירה הסמויה החלה בעקבות מידע ראשוני שהתקבל במצ"ח, והביאה למעצרו של הנגד לפני מספר שבועות. היום הגישה הפרקליטות הצבאית הצהרת תובע בבית הדין של פיקוד צפון, ובמקביל צפויה הארכת מעצרם של חמישה מעורבים נוספים בפרשה בבית משפט השלום בעכו. החמישה חשודים בקשירת קשר לביצוע הברחות סמים וניסיון להברחת סמים. במשטרה ממשיכים לחפש אחר שני אזרחים נוספים החשודים במעורבות בפרשה.

"הם ניצלו את הידע שלו. הוא היה מודע כל העת שהמידע שהוא מעביר ללבנונים יגיע גם לחיזבאללה", אמר גורם בכיר המעורב בחקירה, "כשאיש צבא מדבר עם אנשים מלבנון הוא איננו שוטה, ויודע היטב מה הוא עושה".

"פעילות עיקשת ולחימה בלתי מתפשרת בתחום הסמים נותנת את אותותיה", אמר תנ"צ מנחם חבר מפקד מרחב הגליל עם התרת פרסומה של הפרשה הנחקרת בימ"ר גליל בשיתוף עם חוקרי היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות של המשטרה הצבאית. "מורגש יובש בשוק הסמים, אם כי הדרך עוד ארוכה בלחימה מול סוחרי הסמים".

במסגרת החקירה נחקר גם חייל נוסף בחשד כי אף הוא קשור להברחות סמים, אולם לבסוף הוא שוחרר ונוקה מחשד. בשנים האחרונות נעצרו מספר אנשי קבע בצה"ל בפרשיות של הברחות סמים הקשורות לחיזבאללה. המקרה החמור ביותר היה כנגד סא"ל עומר אל הייב שנשפט ל-14 שנות מאסר בעקבות עבירות דומות.

"הלבישו עליו חשדות"

עו"ד אמיר סלאמה המייצג את הנגד אמר לוואלה! חדשות בתום הדיון בהארכת מעצר מרשו בבית הדין הצבאי של פיקוד הצפון: "מדובר בחשדות לא קלים. הנחיתו עליו חשדות שבפועל הוא אינו קשור אליהן כלל. הוא לא ביצע את העברות המיוחסות לו. הוא חף מפשע ויהיה חף מפשע. השמועות על שיתוף פעולה כביכול עם החיזבאללה אינן נכונות. הוא לא קשור לשום גורמי אויב ולא לחיזבאללה. הלבישו עליו חשדות כאלה", אמר הפרקליט.

"עדיין אין כתבי אישום. עצרו אותו על סמך כל מיני חקירות סמויות ומידע מודיעיני ומייחסים לו עלילות. הנגד משרת בצה"ל כ-17 שנים. במהלך כל התקופה זכה לשבחים רבים ולציונים על תפקודו. לא הייתה כל תלונה נגדו, וגורמי הצבא נדהמו לשמוע שהפילו חשדות כבדים כל כך על אדם תמים ושקט שאינו מחפש בעיות ואין לו עבר פלילי", סיכם עו"ד סלאמה.

בן דודו של הנגד ספר כי הוא משתייך למשפחה שכל בניה משרתים בכוחות הביטחון. "אבא שלו, סבא שלו, כולם שירתו בביטחון. הוא נעצר על סמך מידע מודיעיני. זו לא הפתעה רק למשפחה, אלא לכל הכפר. לא יכול להיות שהוא היה בקשר עם החיזבאללה. אין סיכוי כזה. הוא אב ל-3 ילדים, ויש לו תעודות הערכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully