וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים רצו הקלת מס, אבל חששו להגיע לדיון

פנחס וולף

30.6.2010 / 10:28

חשש מעליהום ציבורי? כל נציגי הממשלה פרט לנציגי משרד האוצר נעדרו מהדיון בוועדת הכספים של הכנסת העוסק בהפחתת התשלום של השרים על רכביהם. הדיון פוזר

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ משה גפני (יהדות התורה) פיזר הבוקר (רביעי) את ישיבת הוועדה שהיתה אמורה לדון בהפחתת תשלום השרים על רכביהם. זאת בשל היעדרותם של כל נציגי הממשלה, מלבד משרד האוצר. השרים ביקשו לאפשר להם לשלם פחות על רכביהם משום שלטענתם מדובר בהוצאה גבוהה. בתגובה לנוכחות הדלילה החליט ח"כ גפני לנעול את הישיבה ואמר: "לא אהיה שק החבטות של הממשלה ולא יתחבאו מאחוריי".

ההצעה להסדר הועלתה על ידי שר המשפטים יעקב נאמן שפנה אל ח"כ גפני, וביקש ממנו לדון בשווי השימוש שנגבה משרי הממשלה בגין שימוש ברכב השרד. שווי ההטבה לשרים, אם יאושר ההסדר בוועדת הכספים, הוא כ-2,000 שקלים בחודש.

מדובר בסכום המצורף לצורך חישוב בלבד למשכורת החודשית של העובד ומגלם את ההטבה של קבלת רכב צמוד מהמעביד - לצורכי גביית מס. שווי השימוש כיום מחושב לפי שיעור קבוע (2.04% או 2.48%) ממחיר כלי הרכב, אך השרים משלמים עדיין לפי השיטה הישנה, של קבוצות שווי שימוש. כלי הרכב שברשותם שייכים לקבוצה 7, הגבוהה ביותר. השרים משלמים, אם כן, כ-4,000 שקל מס בחודש בעבור השימוש ברכב שרד.

השרים גם הדגישו שבשל החובה הביטחונית לנסוע עם מאבטח, שר עם שלושה ילדים אינו יכול לקחת את רעייתו וילדיו ברכב שרד רגיל ועל הרעייה לנסוע אחריו ברכב המשפחתי הפרטי. עוד אמרו השרים כי היקף הנסיעות הפרטיות שלהם ברכבם נמוך, ולכן לא צריך לחייבם בשיעור גבוה בגין ההטבה.

מפלגת קדימה מסרה בתגובה לבקשה, כי "מדובר במהלך שכולו אטימות ציבורית, והסירחון הנובע ממנו זועק לשמיים. הממשלה המנופחת והבזבזנית ביותר בתולדות המדינה איבדה את הבושה, וכעת היא מתכוונת להשתמש בוועדת הכספים כבורדל כלכלי. מוטב שהשרים לענייני כלום, שלא עשו כלום, יסבירו לציבור כיצד ידם אינה רועדת כאשר מדובר בכיסם ובמשכורתם, בעוד הם מרימים קשיים מרובים כאשר מדובר בהעלאת שכר המינימום לציבור שבאמת זקוק לו. קדימה תילחם על העניין בוועדת הכספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully