וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: "אני לא שק חבטות של הממשלה"

צבי זרחיה

30.6.2010 / 10:13

משה גפני דחה את ההכרעה בהגדלת שכר השרים. יו"ר ועדת הכספים סירב לדון בגילום המס לשרים עקב שימוש ברכב שרד בשל העדרות נציגי משרד המשפטים ורה"מ

ועדת הכספים דחתה הבוקר את ההחלטה בבקשתו של שר האוצר יובל שטייניץ לגלם חלק מתשלום המס שבו מחוייבים שרי הממשלה בגין שימוש ברכב שרד.

כפי שחשף themarker בשבוע שעבר, שרים בממשלה הפעילו לחצים על משרד האוצר ועל ועדת הכספים כדי שחלק משווי השימוש שבו הם מחוייבים בגין הרכב הצמוד יגולם על ידי המדינה.

לפי בקשה שהוגשה לוועדה על ידי שר האוצר יובל שטייניץ, שר שיבחר ברכב מסוג סקודה סופרב יחוייב במס שהינו שווה ערך לרכב מנכ"לים. שר כזה יהנה מגידול בשכר נטו של 2,000 שקל. לעומתו, שר שיבחר לנהוג באאודי a6, תגולם לו מחצית מתוספת זקיפת ההטבה כך ששכר הנטו שלו יגדל בכ-1,000 שקל.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) סירב לקיים דיון והצבעה בבקשה לאחר שלא הגיע אף נציג של משרד המשפטים וראש הממשלה. גפני פנה אל הממונה על השכר באוצר אילן לוין וביקש שיסביר את הבקשה, אבל לוין אמר כי הבקשה לא הוגשה על ידי האוצר וכי מדובר בפנייה פורמלית של משרד המשפטים.

גפני זעם ונעל את הישיבה. "אני לא שק חבטות של הממשלה. לא יתכן שאנו נהיה שק חבטות והממשלה תתחבא". בוועדה העריכו כי תכונס שוב בימים הקרובים ותאשר את הטבת המס לשרי הממשלה. בכנסת מעריכים שבעקבות כך, תועלה דרישה למתן הטבה דומה לחברי הכנסת, השופטים, הרבנים, ראשי הערים, המנכ"לים במשרדי הממשלה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully