וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום אחד: 300 אלף עצים נשרפו ברחבי הארץ

אריאל נוי

29.6.2010 / 22:38

למעלה מ-3,000 דונם יער, שכללו עצים רבים, עלו באש בשריפות שהשתוללו במוקדים שונים. יו"ר קק"ל לוואלה! חדשות: "זהו המספר הגבוה ביותר של עצים שנשרפו ביום אחד בארץ מאז מלחמת לבנון השנייה"

למעלה מ-3,000 דונם יער, שבשטחם היו כ-300,000 עצים, נשרפו היום (שלישי) בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. יו"ר הקרן הקיימת לישראל, אפי שטנצלר, אמר לוואלה! חדשות, כי "זהו המספר הגבוה ביותר של עצים שנשרפו ביום אחד בארץ מאז מלחמת לבנון השנייה".

ברחבי הארץ השתוללו במהלך היום מספר שריפות. הגדולה שבהן הייתה בבית שמש, ובעקבותיה פונו מבתיהם עשרות מתושבי העיר וכן תושבי היישוב הסמוך שדות מיכה. בכיבוי השריפה השתתפו 27 כבאיות ו-7 מטוסים. כ-3,000 דונם של חורש עלו באש בשריפה זו וארבעה כבאים נפגעו משאיפת עשן. הם פונו במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. במשטרה העלו חשד שמקור השריפה הוא בהצתה וזאת בשל העובדה שפרצה במוקדים שונים.

השריפה שהשתוללה בבית שמש היא "איחוד" של שתי שריפות שפרצו בעיר צהריים. השריפה הראשונה החלה בסביבות השעה 14:30 ביער ברחוב הארזים בעיר. 50 בתים, ברובם צמודי קרקע, השוכנים בצד היער פונו מדייריהם, ונזק נגרם לרכוש. במקביל, השתוללה שריפת קוצים בחורש טבעי שפרצה אף היא בשעות הצהריים בין המושב תירוש למושבה גפן בגזרת בית שמש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למעלה מ-3,000 דונם של יער עלו באש/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתי שריפות פרצו גם ביישוב אלעד. מוקדם יותר כיתת לימוד בבית ספר ביישוב עלתה באש. התלמידים פונו במהירות מבית הספר, והאירוע הסתיים ללא נפגעים. לאחר מכן פרצה שריפה בדירה בבניין מגורים ברחוב בן קיסמא ביישוב. כוחות כיבוי שהגיעו למקום פתחו בפעולות לשחרור העשן מהדירות. לא דווח על נפגעים.

בצומת הטייסים ביהוד השתוללה שריפת קוצים גדולה, שסיכנה מחסני ציוד ותחמושת של בסיסים צבאיים. שתי שריפות נוספות פרצו גם בצפת ובראש העין. שלושה צוותי כיבוי השתלטו על שריפה שפרצה בחורש טבעי סמוך לגבעת השושנה בצפת. כמו כן, בפארק התעשייתי של ראש העין "סיביל" פרצה שריפה באחד היערות. שישה צוותים, המסתייעים בכוחות כיבוי של הקרן הקיימת ובשני מטוסים, הגיעו למקום לכיבוי השריפות. צוותי כיבוי אש פעלו אחר הצהריים להשתלט על שריפה שפרצה בסמוך לכביש 90 ליד היישוב שדה תרומות בעמק בית שאן. הכביש נסגר לתנועה לשני הכיוונים ונפתח עם ההשתלטות על האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully