וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: לדחות סגירת חוות הגז בקריית אתא

גלעד גרוסמן

29.6.2010 / 18:19

בג"ץ הוציא צו ביניים המורה למשרד להגנת הסביבה לדחות את סגירת האתר. בעתירה שהוגשה על ידי 3 חברות הגז הגדולות, נטען בין היתר כי סגירת החווה תפגע ביכולת אספקת הגז שלהן

בג"ץ הוציא היום (שלישי) צו ביניים ארעי לבקשת שלוש חברות הגז הגדולות - סופר גז, פזגז ואמישראגז - המורה למשרד להגנת הסביבה לדחות את סגירת חוות הגז בקריית אתא.

מדובר בחוות גז שפועלת כ-50 שנה ומהווה אתר אחסון גז מרכזי לצפון הארץ. בשנים האחרונות התנהל מאבק על העברת החווה, עד שב-2006 אושרה תוכנית מתאר ארצית - תמ"א 32, שקבעה שהחווה תוכל להמשיך לפעול ממקומה הנוכחי, בתנאי שחברות הגז יאכסנו את הגז במכלים מוטמנים מיוחדים. עוד נקבע, כי עד לסיום הטמנת המכלים, בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו בתוכנית, יהיו חברות הגז רשאיות להמשיך להפעיל את חוות הגז באמצעות מיכלים לא מוטמנים.

כדי להמשיך ולהפעיל את האתר זקוקות חברות הגז לקבל מהמשרד להגנת הסביבה היתר רעלים. עד כה ניתן להן ההיתר, אולם כעת סירבו במשרד לחדש את ההיתרים, שתוקפם פג ביולי. על פי העתירה, במשרד להגנת הסביבה טענו שהסיבה לכך היא שהחברות לא עשו די כדי לקדם את קבלת היתרי הבנייה הנדרשים ליישום תוכנית המתאר.

חברות הגז טענו שלא רק שביצעו את כל הנדרש מהן, למרות התנגדות מצד העירייה וגורמים נוספים, אלא שלממונה על חידוש ההיתר כלל אין סמכות לקבוע שקצב ההתקדמות אינו מספק. החברות גם טענו בפני בג"ץ כי סגירת החווה תפגע ביכולתן לספק גז למאות אלפי צרכנים בכל רחבי הארץ.

השופט סלים ג'ובראן נענה לבקשת חברות הגז, וקבע שהחווה תמשיך לפעול עד להודעה חדשה. הוא אף הורה למשרד להגנת הסביבה להשיב תוך שבוע לעתירה.

חברות הגז יוצגו על ידי עורכי הדין ישראל ציגנלאוב, מיטל כהן-מרקו ויצחק גורן ממשרד בלושטיין, בר-קהן, ציגנלאוב, עורך הדין דרור סברנסקי ממשרד אגמון, ועורך הדין חיים ויינטרוב ממשרד המבורגר-עברון.

  • עוד באותו נושא:
  • גז
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully