וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אסטוניה זועם על נטישת אשתו באבו גוש

פנחס וולף

29.6.2010 / 21:30

הנשיא תומאס הנדריק אילווס, המבקר בישראל, ביטל מספר טקסים שבהם הוא היה אמור להשתתף היום. הסיבה: עובדי משרד החוץ, שנוקטים בעיצומים, השאירו אתמול את רעייתו במסעדה באבו גוש מבלי להסיעה בחזרה לירושלים

נשיא אסטוניה, תומאס הנדריק אילווס, ביטל ביקור שאמור היה לקיים הבוקר (שלישי) בהר הרצל בירושלים, וכן ביטל את השתתפותו בטקס ממלכתי שהיה אמור להתקיים לכבודו בעת נטיעת עצים בחורשת האומות. הסיבה הרשמית לביטול היא צפיפות לוחות זמנים, אולם גורמים בפמלייתו אמרו לראש הטקס במשרד החוץ יצחק אלדן, כי הסיבה האמיתית היא תקרית שאירעה אתמול לאשתו, אבלין אינט-למבוט, באבו גוש.

התקרית אירעה ככל הנראה בעקבות העיצומים בהם נוקטים עובדי משרד החוץ החל מיום ראשון האחרון. אתמול בשעות אחר הצהרים, הגיעה אינט-למבוט לביקור באבו גוש, בעת שבעלה הנשיא קיים פגישות עם הצמרת המדינית הישראלית. כאשר היא ביקשה לסיים את ביקורה, התברר לה כי נהגי משרד החוץ עזבו את המקום, בשל עיצומי העובדים.

ראש הטקס במשרד החוץ יצחק אלדן אמר לוואלה! חדשות, כי "ברגע שנודע לי שהנשיא מבטל את ביקורו בהר הרצל, הגעתי עד למלון בו הוא שוהה וביקשתי שיודיעו לו שהגעתי במיוחד כדי לדאוג לשיירת כלי הרכב שיובילו אותו לביקור ולטקס".
העיצומים גרמו לאי נעימות גם באירועים טקסיים לנשיא עצמו.

שגריר ישראל באסטוניה ופינלנד, אבי גרנות, תקף את השיבושים ואמר, כי "העיצומים פגעו מאוד בצד הטקסי של הביקור ויצרו אווירה לא נעימה. כאשר נשיא יוצא מהסוויטה במלון הוא יודע שהרכבים ממתינים לו ושיש לוחות זמנים. הדברים הללו השתבשו. נהגים ומכוניות הוחלפו. אנשי הפמליה לא ידעו על אילו כלי רכב עליהם לעלות כדי להגיע לפגישותיהם. שני שרים שליוו את הנשיא עלו על רכב שהתברר להם שלא מחזיר אותם. אמש, נשיא המדינה שמעון פרס נאלץ לשלוח את רכבו האישי כדי להביא את נשיא אסטוניה לארוחת ערב משותפת. חברי המשלחת בהחלט כועסים".

"דיפלומטיה היא חלק מביטחון המדינה"

גרנות הוסיף כי "משרד האוצר לא מושפע מיחסיה של אסטוניה עם ישראל, ואני לא מאמין ששיבוש הביקור משפיע. לעומת זאת, אם מערכות השלטון בארץ היו נפגעות, יש להן יותר השפעה על משרד האוצר משיש לנשיא אסטוניה".

יו"ר הוועד המדיני במשרד החוץ, חנן גודר, אמר בתגובה לפרשה, "מדינת ישראל יודעת להתמודד עם אתגרים בתחום הביטחון. הגיע הזמן שהיא תדע שהדיפלומטיה היא חלק בלתי נפרד מהביטחון האסטרטגי של המדינה. חצי שנה מתנהל משא ומתן מול האוצר, שכלל פגישה וחצי. מאז שחתמו את ההסכם לפני 17 שנה לא חל שדרוג".

גודר הוסיף: "אומרים לנו 'תהיו אחראים'. היינו אחראיים במשך 17 שנה, ולאן זה הביא אותנו? במדינת ישראל להיות אחראי זה לא הולך. העיצומים שאנחנו נוקטים הם לא כלפי ידידים שמגיעים לישראל. אנחנו מנהלים עיצומים כי זה המאבק המקצועי שלנו. מיום ראשון (אז החלה השביתה – פ"ו) איש לא הרים טלפון לקבוע פגישה. אם האוצר מתנהג בחוסר אכפתיות כזו, אל תבואו אלינו בתלונות".

ממשרד האוצר נמסר, כי "משא ומתן זה דבר דו צדדי. אם עובדי משרד החוץ ירצו לנהל משא ומתן יהיה אפשר לשבת איתם. אם צד אחד רוצה רק לדרוש ולא מוכן לשמוע אין על מה לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully