וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מד"א שוחרר בערבות: "לא מודאג"

איילה חננאל

29.6.2010 / 20:22

ביהמ"ש שחרר בערבות את אלי בין שנחקר בחשד לביצוע עבירות מס בהיקף של כ-175 מיליוני שקלים. בין בתחילת הדיון: "אני מופתע שאני כאן. הדברים לא בוצעו בתקופתי". גם מנהל הכספים של מד"א שוחרר בערבות

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: לירז ליבנה)

בית משפט השלום בתל אביב שחרר הערב (שלישי) בערבות בגובה 50 אלף שקלים את מנכ"ל מגן דוד אדום אלי בין, שנעצר בחשד לביצוע עבירות מכס. כמו כן, שוחרר בערבות מנהל הכספים של מד"א, עופר דן, החשוד בהעלמת מס.

בין אמר בתחילת הדיון כי "אני מופתע שאני כאן. אינני מודאג וארגון מגן דוד אדום מתנהל באופן מצוין". בין הוסיף כי "הדברים לא בוצעו בתקופתי". על בין נאסר להתקרב למשרדי מד"א וכן ליצור קשר עם עובדים הקשורים לחקירה.

בין ודן חשודים בביצוע שורה של עבירות על פקודת המכס, על חוק המע"מ ועל חוק מס הקנייה בארגון מד"א. בין היתר, חשודים השניים בדחיית תשלום המסים ובהגדלת פחת הזמן ובנזקים של כלי רכב שניזוקו, על מנת להפחית את תשלום המסים החלים על כלי הרכב, מכירת אמבולנסים למשטרת ישראל, לצה"ל ולגורמים נוספים, ללא תשלום המסים, שחרור כלי רכב שאינם אמבולנסים כפטורים ממכס, ומכירת חלפים שפורקו מאמבולנסים שיובאו בפטור ממס ללא קבלת אישור שלטונות המס.

מוקדם יותר היום נחקר בין ברשות המסים בחשד לביצוע עבירות מכס. זאת במסגרת רכישת ציוד לאמבולנסים עבור הארגון. מרשות המסים נמסר, כי מדובר בציוד קשר וציוד לאמבולנסים ושעובדים נוספים של מד"א נחקרו בפרשה. עוד נמסר, כי אם החשדות יתאמתו "מדובר בעבירות מס בהיקף של 175,840,933 שקל".

"המנכ"ל לא מקבל החלטות בתחום המס"

בחודש שעבר פשטו אנשי הרשות על משרדי מד"א בחולון ולקחו משם מסמכים. חוץ מהמנכ"ל, עובדים במחלקות הרכש, התעבורה והאפסנאות של הארגון נחקרו אף הם.

ממד"א נמסר בתגובה לחקירתו של בין כי "בהתאם לחוק מגן דוד אדום, המעניק פטור מתשלום מסים יזם מד"א פנייה אל מנהל המכס במטרה להבהיר את נושא המיסוי של ציוד רפואי. זה כחודש וחצי מתקיימת בדיקה על ידם, תוך שיתוף פעולה מלא של הנהלת מד"א. במהלך הבדיקה נמסרו עדויות ממנהלי הארגון זוטרים ובכירים כאחד, ובכללם נתבקשו למסור עדות מנהל אגף הכספים ומנכ"ל מד"א".

עוד נמסר כי "יובהר כי מנכ"ל מד"א אינו מקבל החלטות בתחום המס, וכשעלתה בפניו סוגייה מיסוית - הוא הורה לפנות הן לאגף המכס והן לגורמים המקצועיים בארגון כדי ללבן את הדברים באופן מסודר. נדגיש כי מדובר בסוגייה מיסוית / אזרחית ווודאי שלא בסוגייה פלילית. אגף המכס עצמו לא ביקש לעצור את מנכ"ל מד"א ואת מנהל אגף הכספים, אלא לקבוע את התנאים להמשך החקירה. יודגש כי מד"א מקיים את כל הנהלים וההוראות על בסיס ייעוץ משפטי וחשבונאי שוטף של יועציו המקצועיים. מעבר לכך, מד"א מתנהל בצורה שקופה ומבוקרת, כאשר כל הדו"חות הכספיים מוגשים למשרד האוצר בכל שנה ונציג אגף הכספים באוצר הינו חבר דירקטוריון מד"א".

עדכון ראשון: 15:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully