וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנועה האיסלמית חודרת למערכת החינוך"

גיל סימה

29.6.2010 / 14:24

ועדת החינוך של הכנסת קיימה דיון בנושא "החשש מחדירת התנועה האיסלאמית לבתי הספר והגנים". במהלך הדיון עלה כי 100 גנים בצפון פועלים בחסות התנועה

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

"ישנן 33 מדינות המלמדות את הדת המוסלמית, לנו יש זכות קיום במדינה הזאת - ובוודאי שלא נקדם חינוך לשנאה" – כך אמרה היום (שלישי) ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) בפתח הדיון שהתקיים בוועדת החינוך בכנסת, אשר עסק בחדירת התנועה האיסלמית למערכת החינוך במגזר הערבי. לעומתה, ח"כ מסעוד גנאים (רע"מ-תע"ל) אמר כי יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, דווקא הגיע ממערכת החינוך החרדי. "מיותר להזכיר מי רצח ראש ממשלה ולאיזו מערכת חינוך הוא השתייך", אמר.

ח"כ דני דנון (ליכוד) התייחס לחדירת מורים בלתי מוסמכים הנושאים מסר פרו-מוסלמי המנוגד, לטעמו, לרוח מערכת החינוך ואמר: "אין לנו בעיה עם חינוך בלתי פורמלי. יש לנו בעיה עם מי שתומך במשטים נגד ישראל, מי שתומך בחמאס, תומך ומחנך לתמוך בחיזבאללה. לכך אנו לא מוכנים". הוא הוסיף "מי שלא מפוקח על ידי משרד החינוך – שלא ייכנס בשער מערכת החינוך".

במסגרת הדיון שורטטה פעילותם של הגורמים האיסלמיים, ואופני חדירתם למערכת החינוך. בדיון נטען כי עמותות פיראטיות וגנים פרטיים פועלים במקביל למערכת הממוסדת, כך שנוצר מעבר של תלמידים ממערכת החינוך הממלכתית למערכת חיצונית זו. מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, אורנה שמחון טמון, הסבירה כי "בצפון הארץ פועלים כ-500 גנים מוכרים שאינם רשמיים ולפחות 100 מתוכם בחסות התנועה האיסלמית. המשרד מקבל מידע מתלונות ומפיקוח על גני ילדים ובתי ספר שאינם פועלים לפי חוק מטרות החינוך, עורך שימועים למנהלי בתי הספר ושלל רישיונות של גנים", אמרה שמחון כשלדבריה למרות פעילות האכיפה ישנם מוסדות שממשיכים לעבוד.

הח"כים הערביים ציינו כי מדובר ב"דיון מיותר". "לא הוצגו לנו עד כה אפילו עובדה אחת", אמר ח"כ ג'מאל זחאלקה (רע"ם- תע"ל) וציין כי במערכת החינוך קיימות 'חלטורות' כדבריו ונוצר מצב שהתלמיד הערבי מרגיש שזהותו נלקחת ממנו. "גם את המושג 'נכבה' מחקו מתוכנית הלימודים, אתם חושבים שזה נשכח מהילדים שלנו? אין ספק כי יש כאן מידה של רשעות וטיפשות", אמר. "אנחנו מודאגים מהתופעה", סיכם יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב את הדיון, "יש כאן ניסיון מצד התנועה האיסלמית להיכנס למערכת החינוך ובדרך זו לחתור תחת אושיות קיומה של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully