וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות: מייבאים חלב למרות הייצור המקומי

רמי שני

29.6.2010 / 13:56

נוכח בקשת ארגון OCED לשנות את מדיניות התמיכה של הממשלה בחקלאים, גילה מנכ"ל משרד החקלאות כי ישראל מחוייבת לייבא כמות של 20% מכלל צריכת חלב ומוצריו, למרות שהקפי הייצור בארץ יכולים לספק את התצרוכת המקומית

ישראל מחוייבת לייבא כמות של 20% מכלל צריכת חלב ומוצריו, למרות שהקפי הייצור בארץ יכולים לספק את התצרוכת המקומית, כך אמר היום (שלישי) מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, נוכח בקשת ארגון OCED לשנות את מדיניות התמיכה של הממשלה בחקלאים. הדברים הוצגו היום בעת פרסום דו"ח הארגון על סקירת המדיניות החקלאית של ישראל ופירוט הישגי ענפי החקלאות הישראלים, בשני העשורים האחרונים.

ישי ציין כי הארגון רואה אחרת מישראל את הסדרי התמיכות בחקלאים בישראל, לעומת תמיכות שמקבלים חקלאים מממשלות במדינות אחרות. לדבריו, למרות שישראל מתקדמת ביותר מבחינת ייצור מוצרי חלב – היא חתומה על הסכמי סחר בינלאומיים המחייבים אותה לייבא חומרי גלם ומוצרים הקיימים בארץ – למרות הניסיונות להגן על תוצרת מקומית. בארגון OCED אמרו כי שינוי מדיניות התמיכות צריך להתבטא בין היתר בהורדת מכסי המגן על היבוא - על מנת למנוע עיוותי שוק ולצמצם את עלות המוצרים לצרכנים.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, שלום שמחון, אמר כי ישראל מודעת לכך שההצטרפות כרוכה במחויבות לאמץ דפוסי ממשל והתנהלות כלכלית, כמקובל בשאר המדינות החברות, זאת בצד יכולתה של ישראל לתרום להעשרת דרכי החשיבה ולשיתוף מדינות נוספות בידע שצברה. שמחון ציין כי החקלאות הישראלית ממלאת פונקציות נוספות- הן בתרומתה לסביבה, הן בתרומתה לפיזור אוכלוסין וכן בכך שלקחה על עצמה את נטל "ביטחון המזון" עבור אוכלוסייתה הצומחת במהירות, באמצעות ייצור חלק משמעותי מסל המזונות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully