וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "מאסתי בהצהרות, רוצה מעשים"

אריאל נוי ופנחס וולף

29.6.2010 / 12:28

במהלך היום השלישי לצעדה למען שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, התייחס אביו נעם בהסתייגות לתמיכה הפומבית שהביעו ארבעה שרי ביטחון בעבר ובהווה בעסקה המוצעת. "אני רגיל כבר 4 שנים להצהרות"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: רועי כ"ץ)

"למרות גל האהדה, אני בכלל לא אופטימי" – כך אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד, בעיצומו של היום השלישי לצעדת המחאה לשחרורו. שליט התייחס לאלפי התומכים המתלווים לצעדת המשפחה, וטען כי הדבר אינו גורם לו לתקווה רבה. "ההיפך הוא הנכון", אמר שליט. "אני בכלל לא מרגיש אופטימי, והפתרון נראה לי רחוק מאוד".

שליט התייחס גם להתבטאויות שונות של דמויות ציבוריות וגורמים בכירים בהווה ובעבר, ביניהם מספר שרי ביטחון, שהביעו תמיכה בשחרור אסירים ביטחוניים למען החזרת גלעד שליט. "מאסתי כבר בהצהרות. אני רגיל כבר ארבע שנים להצהרות, ורוצה לראות מעשים". לגבי האפשרות לקיום פגישה עם ראש הממשלה נתניהו אמר שליט כי "ברגע שנגיע לירושלים, אם וכאשר זה יהיה רלוונטי, אז נלך לפגישה. נכון לרגע זה לא ידוע לנו אם ניפגש איתו". הצועדים הגיעו בסמוך לעשה 12:00 לשטח נמל חיפה, והם צפויים לצאת בשעה 15:30 מצומת הצ'ק פוסט לכיוון לקיבוץ יגור. לא דווחו על אירועים חריגים בצעדה, שהתנהלה בסדר מופתי.

בצהרים התקיימה העצרת לשחרור שליט בנמל חיפה בהשתתפות כ-2,000 בני אדם. בעצרת השתתפו תלמידי בתי ספר אזוריים, חניכי תנועות נוער וכן יונה יהב, ראש עיריית חיפה. עיריית חיפה הכינה פאזל מיוחד שעל גביו מצולמת משפחתו של שליט כשבפאזל שני חלקים חסרים, המרכיבים את תמונתו של גלעד. "הקולות שיוצאים מהציבור הם החזקים ביותר, וקולות המחאה שנשמעים בסופו של יביאו את הממשלה להחלטות הנכונות", אמר יהב. "הפאזל נועד להבהיר שהמשפחה לא שלמה בלי גלעד".

במהלך העצרת התפרץ אב דני בהט, שכול שבנו נהרג בפיגוע במסעדת "מקסים" בעיר, וניסה לפוצץ את האירוע אולם הוא הורחק מהמקום. "אני אבא של ציקי בהט שנרצח בפיגוע עם עוד 20 איש, כאשר שתי משפחות נכחדו. אם הייתי אבא של גלעד הייתי עושה אותו דבר, אבל המחיר שאנחנו אמורים לשלם לא נראה לי הגיוני".

"על הצועדים להפגין מול האו"ם"

בתוך כך, יו"ר מטה המאבק שמשון ליבמן אמר עם הגעת הצועדים לסוף חלקו הראשון המסלול היומי, כי הצעדה אינה מכוונת לפעולה נגד ראש הממשלה, "שכן תפקידו יהיה למנף את שחרור גלעד". לדבריו, "בימים האחרונים נשמעו בתקשורת ביטויי תמיכה של גורמים בכירים בהנהגה ובציבור, והדבר נותן כוח רב להמשך. חשוב להבהיר שאנו לא נגד נתניהו, ותפקידו יהיה למנף את שחרור שליט".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) השמיע ביקורת כלפי צעדת שליט, וטען כי "הכתובת לסיום הצעדה איננה בירושלים מול מעון ראש הממשלה, כי אם בת"א מול נציגויות האו"ם". לדבריו, על הצועדים להגיע דווקא לנציגויות שנועדו לשמור על זכויות אדם כדי לתבוע את זכויותיהם. "הצועדים צריכים להמשיך לאו"ם האמון על זכויות האדם, שליחי גולדסטון החרדים לזכויות הומניטאריות, שגרירות צרפת שאזרחה נחטף ונציגות חברי הקווארטט - שקבעו פעם כי החמאס הינו ארגון טרור".

שנלר התייחס גם לתמיכת שרי ביטחון בעבר ובהווה, בשחרור אסירים פלסטיניים לשם החזרת שליט. לדבריו, "כניעת ראש הממשלה נתניהו ושריו לבקשות החמאס תגבה מחיר כבד מאוד, כבד מדי, בחיי אזרחי מדינת ישראל. המחלוקת סביב המחיר עלולה להוביל לפיצול בחברה הישראלית, דבר שיביא לפגיע באחדותנו במאבק הנחרץ להחזרת שליט הביתה. מדאיג ששרי בטחון בהווה ובעבר מתייחסים לסוגיות ביטחוניות רגישות מתוך שיקולי יוקרה ציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully