וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איים "להוציא שופט להורג" ונידון לשנת מאסר

29.6.2010 / 11:25

מיכה בן יעקב, תושב מרכז הארץ שלח לפני מספר חודשים שני פקסים שבהם נכתבו איומים מפורשים לרצח שופטים. בית המשפט גזר עליו שנת מאסר בפועל. "המערכת המשפטית חייבת להגן על עצמה"

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (שלישי) עונש מאסר של שנה על מיכה בן יעקב, בן 50 ממרכז הארץ, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שאיים על שופטים בשני מקרים. בחודש פברואר שלח בן יעקב שני פקסים ללשכתו של מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, בו איים לרצוח שופטים. על המכתב הראשון חתם הנאשם בשם "הקבוצה!".

במכתב הצהיר הנאשם: "בקרוב מאוד!! נוציא להורג! שופט או שופטת להורג!!! בעזרת אמצעיי לחימה קטלניים מאוד! טיל או ירי מרובה סער קלשניקוב מחסנית-מלאה!!! זו הבטחה אישית!!! כבר הרגו פה שופט אכן-לא?! יש לנו כמה וכמה - כוונים !!! השופטים פה עלובי-חיים וזבל!".

במכתב השני נכתב: "שופט או שופטת יירצחו !!! יש לנו על הכוונת כמה וכמה שופטים על ההדק !!! זה יקרה! אל- תדאגי! יש ביידינו המון כלי נשקלחסול !!! ראו הוזהרתם ! תכינו את הסדורים להגיד קדיש! בע"ה ! ז"ל!!!".

לאחר מעצרו אמר בן יעקב כי לא התכוון לפגוע באף אחד, וכי פעל מתוך סערת רגשות לאחר ששופטת סירבה להקל עמו בתשלום קנס שהוטל עליו במשפט תעבורה לפני שנים. עוד הוא טען כי לא התכוון לממש את האיום או לפגוע באף שופט, והביע חרטה על המעשים.

"לא הסתפק באיום אחד"

"אנחנו עדים בתקופה האחרונה להתגברות בתופעות האלימות כלפי שופטים", כתב השופט שמעון פיינברג בגזר הדין. "זה מתחיל במקרים של איומים, כמו המקרה הנדון והמקרים האחרים שסקרנו מהפסיקה, ממשיך בהתנכלויות בסתר, כגון חיתוך צמיגי מכוניות של שופטים, ומתקדם להתנכלויות גלויות, כגון זריקת חפצים לעבר שופטים באולם בית המשפט. לפני שנים אחדות גם נרצח שופט בישראל בשל היותו שופט". השופט פיינברג הוסיף כי אם המערכת המשפטית לא תגן על עצמה באמצעות ענישה הולמת, היא עלולה למצוא עצמה חשופה להמשך מעשי אלימות כלפיה.

הוא הבהיר שהעובדה שמדובר באיום כלפי כלל ציבור השופטים שיירצח שופט, בצורה אנונימית, לא מפחיתה מחומרת המעשה. "הנאשם לא השמיע את האיום באופן ספונטני תוך כדי דיון משפטי ובלהט הדיון, כפי שארע במקרים שצוטטו בפניי, אלא שבכל פעם, בתכנון מראש, סיגנן את הדברים בכתב, ואחר-כך שלח את המכתב להנהלת בתי המשפט. הנאשם לא הסתפק במכתב איום אחד אלא בתוך פחות מחודש ימים, חזר וביצע עבירה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully