וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדרה ירוקה: העירייה תדרוש עץ בכל בניין

אריאל נוי

29.6.2010 / 10:06

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תתבקש לאמץ את יוזמתו של ראש עיריית חדרה לחייב כל בניין חדש לטעת לפחות שני עצים. גורם בעירייה: "הדבר יתרום לשיפור איכות האוויר ויחסוך אנרגיה"

טיפסו על עץ גבוה: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תתבקש לאמץ את יוזמתו של ראש עיריית חדרה חיים אביטן לחייב כל בית פרטי ובניין מגורים שייבנו בעתיד לטעת לפחות שני עצים בחזית. היוזמה האמורה הינה חלק מתוכנית מתאר ארצית ירוקה שאושרה לאחרונה.

מ"מ מהנדס העיר אבישי קימלדורף, מנה את יתרונות המגמה הירוקה: "צמחיה היא גם ממתנת טמפרטורה. אנחנו רואים בנושא חיזוק ותגבור הצמחייה אלמנט מרכזי בתחומי חיסכון באנרגיה, שיפור איכות האוויר וכמובן הדימוי והערכים הנופיים. אנחנו שואפים להשיג חובת נטיעות של לפחות שני עצים במגרש בתוכניות ובפרויקטים חדשים. בבניינים משותפים יהיו יותר עצים, ובנוסף נחייב שילוב נטיעות של עצים בחניונים, על מנת לא לקבל מדבר של אספלט וריצוף, אלא שטחים אסתטיים יותר שגם יהיו ממותני אקלים".

בימים אלה מגבשים באגף ההנדסה ומחלקת הגינון את רשימת העצים המומלצים לנטיעות, בעיקר צמחייה ארץ ישראלית המתאימה לאזור מישור החוף, שהינה גם חסכונית במים וגם עמידה לאורך שנים.

בעירייה מקווים כי תוכנית המתאר החדשה תגדיל באופן משמעותי את שטח העיר. היעד הוא שעד לשנת 2030 יגדל שטחה של חדרה ביותר מ-50 אחוז, בשטחים פתוחים ירוקים, ריאות ירוקות ושמורות טבע. התוכנית אמורה ליצור מעין "טבעת ירוקה" סביב העיר, החל בחוף הים, דרך נחל חדרה, פארק השרון, יער חדרה ושמורת גדור, ולייצר גם איים ירוקים בשילוב של צמחיה ושטחים ירוקים בתוך העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully