וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברוב: עיתוי פרסום פרשת הריגול - "אלגנטי"

טליה שחר ופנחס וולף

29.6.2010 / 10:54

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב המבקר בישראל שלח עקיצה לעבר ארצות הברית בעקבות הדיווחים על מעצרם של 10 בני אדם החשודים בריגול למען רוסיה. לברורב כינה את עיתוי הפרסום "אלגנטי"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

ממשלת רוסיה מקווה לקבל הסבר מארצות הברית לגבי מעצרם של 10 בני אדם באשמת ריגול למען רוסיה, כך אמר היום (שלישי) שר החוץ של רוסיה במהלך מסיבת עיתונאים עם מקבילו הישראלי אביגדור ליברמן בירושלים. "אני תקווה שנקבל הסבר כזה", אמר סרגיי לברוב. "מה שאני יכול לומר נכון להיום זה שעיתוי פרסום ההודעה היה אלגנטי", הוא הוסיף בסרקסטיות. לברור אף אמר שלא מדובר במידע חדש. "אם יש לסי. איי. איי. מידע חדש נשמח לקבל אותו", הוא אמר.

מוקדם יותר אמר דובר משרד החוץ של רוסיה איגור ליאקין-פרולוב כי ארצו לומדת את העובדות, וכי קיימות סתירות במידע הקיים.

שירות המודיעין הזר של רוסיה ודוברו של ראש הממשלה ולדימיר פוטין סירבו להגיב על המעצרים ולהאשמות. פוטין ייפגש היום עם נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון. דוברו מסר כי הוא לא צפוי לדון עמו על המרגלים.

אתמול עצרו סוכני FBI בארה"ב עשרה בני אדם, חמש נשים וחמישה גברים, החשודים ששימשו כסוכני ביון של השירות החשאי הרוסי על אדמת ארה"ב. השלטונות בארה"ב חושדים שהמרגלים פעלו במדינה זמן רב, בניסיון לגייס מקורות פוליטיים ולשלוח מידע חזרה למוסקבה. הם מואשמים בקשירת קשר לפעול כסוכן לא חוקי של ממשלה זרה, עבירה הנושאת עמה עד חמש שנות מאסר.

מטרתם הייתה להיטמע בחברה האמריקאית ולפעול עבור ה-SVR, השירות החשאי הרוסי שירש את ה-KGB הידוע לשמצה. כך קיוו שולחיהם שיגיעו לעמדה שתאפשר להם לגייס מקורות מקרב מעגל מקבלי ההחלטות בארה"ב. תשעה מהחשודים גם עומדים בפני אישום של קשירת קשר להלבין כספים, עבירה הנושאת עמה עונש מאסר של 20 שנים. משרד המשפטים האמריקאי מסר כי הוא עדיין מחפש אחר החשוד ה-11 בפרשה.

הידיעה על המעצרים הגיעה ימים ספורים לאחר מה שהתקשורת האמריקאית כינתה "דיפלומטיית ההמבורגר" של ברק אובמה, בהתייחסה לפגישה בין נשיא האמריקאי ונשיא רוסיה דימטרי מדבדב במזללת המבורגרים מחוץ לוושינגטון הבירה. זאת בניגוד בולט לוועידות הפסגה בימי המלחמה הקרה. לאחר הארוחה אמר אובמה כי השניים הצליחו לאפס את מערכת היחסים בין שתי המדינות לאחר שנים של חוסר אמון.

(עדכון ראשון: 10:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully