וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת שליט: הגיע הזמן לשנות אסטרטגיה

אילון זרמון

29.6.2010 / 9:17

הקמפיין של משפחת שליט עשוי במקצועיות, אבל הוא תוקף היכן שלא צריך. כל התמיכה הציבורית והאמפתיה התקשורתית לא יצליחו להזיז שני צדדים, שפשוט לא רוצים להגיע להסכם

משפחת שליט עושה הכל. נחמץ הלב לשמע קולו הסדוק של נועם ולהביט בפניה הדומעות של אביבה. הם מנהלים קמפיין. כואב, נוגע ללב, מעורר בכל אב ואם בישראל את הפחד הגדול שהילד שלהם יהיה בידי אחרים והם יישארו חסרי אונים. אך על האף המטרה הברורה, להחזיר את גלעד הביתה, ישנה תחושה שהמסר מוחמץ. שהחץ לא מכוון למקום הנכון.

כולם שואלים למה עד עכשיו לא שב גלעד? האם באמת המחיר גבוה כל כך? האם באמת אי אפשר היה להגיע לעמק השווה? התשובה, לצערי, טמונה בשאלה. כל איש עסקים מתחיל יגיד לכם שכאשר שני הצדדים רוצים לעשות עסקה- הם מגיעים בסופו של דבר למחיר מוסכם. בדרך כלל אף אחד מהצדדים לא מרוצה אבל זה חלק מהדיל, חלק מובן מאליו. וגלעד לא שב הביתה עד היום כי אף אחד מהצדדים לא רוצה. החמאס מאושר מתשומת הלב המתמשכת. אין יום ששמו לא מוזכר, בארץ ובעולם. ישראל מרוצה משקט יחסי מפיגועים. החטיפה משרתת את שני הצדדים. היא כמו אצבע על סכר שנאה מתפרץ. אם היא תשוחרר יחזרו הפיגועים והאימה. ישראל לא צריכה את זה וגם את רצון החמאס להכרה בינלאומית, פיגועים לא ישרתו. וכאן טמונה הבעיה בקמפיין הכואב שמנהלת משפחת שליט.

לזכות בתמיכה ציבורית זה קל

הקמפיין עשוי במקצועיות, אבל הוא תוקף היכן שלא צריך. אהדה ותמיכה ציבורית יש למשפחת שליט. אמפתיה יש גם מצד ראש הממשלה ונבחרי הציבור. נדמה לי ששמעתי נימה של הבנה למצב המשפחה אפילו בקרב החמאס. אבל כל הצעדה והתמיכה הציבורית והתקשורתית לא יצליחו להזיז שני צדדים שפשוט לא רוצים. עם כל הכאב, הקמפיין נוגע בנקודה המובנת מאליה אך הלא רלוונטית בסיפור הקשה הזה. לזכות בתמיכה ציבורית זה כמו להתפרץ לדלת פתוחה. משפחת שליט צריכה לשנות אסטרטגיה.

הנקודה הרלוונטית ברורה ברגע שמבינים את הבעיה. אם שני הצדדים לא רוצים להגיע לעסקה, מישהו צריך להכריח אותם. מישהו שלשני הצדדים יש תלות בו. בין אם זו תלות ישירה או עקיפה. משפחת שליט צריכה להפנות את האנרגיה והכסף כדי למצוא את הגוף הרלוונטי הזה, ודרכו לבנות קמפיין שיכריח את ממשלת ישראל ושלטון החמאס להסיר את הסגר מעל גלעד.

קמפיין בינלאומי אגרסיבי

הניסיונות המעטים שנעשו בקהילה הבינלאומית לא מספיקים. צריך לנהל קמפיין בינלאומי אגרסיבי, יצירתי ומחוץ לקופסא. צריך לפעול בתקשורת הכללית, האינטרנטית, הבלוגרית ובמקביל לפעול בשטח בפעולות מתחת לקו ביעדים הרלוונטיים במהלכים שיעוררו תשומת לב לכאב ולזעם על האימפונטיות של הממשלה. הבעיה היא שמשפחת שליט היא ארץ ישראל היפה, המנומסת והנחמדה. ובישראל כשמנסים להפעיל לחץ בנחמדות ובנימוס זה לא מזיז לאף אחד.

* הכותב הוא בעלים-שותף במשרד הפרסום "זרמון גולדמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully