וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן יקים גוף שיפקח על פרקליטות המדינה

29.6.2010 / 3:34

שר המשפטים יעקב נאמן מתכוון להקים גוף שיפקח על עבודתה של הפרקליטות. ההחלטה על הקמת הגוף "מתבשלת" במשרד מאז נכנס נאמן לתפקיד. דו"ח המבקר על פרשת רמון מחדד את הצורך בכך

שר המשפטים יעקב נאמן מתכוון להקים גוף ביקורת פנימי בפרקליטות, שיבחן את עבודתה ותלונות שמוצגות נגדה. נאמן כבר התבטא בעבר, הן בשיחות סגורות והן בפורומים שונים על הצורך בגוף כזה, וההחלטה על כך לא התקבלה בעקבות דו"ח המבקר שהוגש אתמול על ליקויים הקשורים להאזנות הסתר בפרשת רמון.

בכנס לשכת עורכי הדין שהתקיים לפני כחודשיים התייחס נאמן לנושא וסיפר שבמשרד המשפטים עוסקים בהקמת גוף הביקורת, אולם ממתינים לדוח המבקר. "אנחנו עוסקים כרגע בהקמת גוף שיוכל לתת תשובה מה קורה, ובקרוב יוגש דו"ח מבקר המדינה על הפרקליטות, ואני מקווה שבעקבות זה הדברים יסתדרו", אמר.

בשיחות סגורות אמר השר כי יש צורך לבחון את התלונות שמוגשות נגד הפרקליטות, ואמר כי הוא שוקל למנות נציב קבילות הציבור לתפקיד. אולם, הוא הבהיר שההחלטה לנקוט צעדים כנגד גורמים בפרקליטות תישאר בידי היועץ המשפטי לממשלה. בשלב זה עדין לא נקבע לוח זמנים להקמת גוף הפיקוח, וגם לא ידוע מי יעמוד בראשו.

כשלים בחקירת רמון

דו"ח מבקר המדינה שהוגש אתמול (שני) קורא ליועץ המשפטי לממשלה לשקול אם להסיק מסקנות אישיות כלפי הבכירים בפרקליטות שעמדו מאחורי חקירתו ומשפטו של שר המשפטים לשעבר חיים רמון.

הדו"ח נולד לפני כשנתיים, בעקבות תלונות שנשמעו על תפקוד המשטרה והפרקליטות בחקירה נגד רמון. התלונות הובילו לבדיקה שערך השופט בדימוס שלום ברנר, שקבע שהיו כשלים בפרשה, אולם לא המליץ על מסקנות אישיות נגד המעורבים בפרשה. ממשלת אולמרט לא הסתפקה בכך ופנתה למבקר המדינה, כדי שיחקור גם הוא את הנושא.

המבקר העביר את חוות דעתו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, כדי לבחון אם יש מקום לנקוט צעדים מנהליים נגד פרקליטת מחוז תל אביב עו"ד רות דוד, נגד התובעת במשפט עו"ד אריאלה סגל-אנטלר, ראש יאח"ה לשעבר תנ"צ מירי גולן וסנ"צ ערן קמין.

המבקר קובע שנמצאו "ליקויים משמעותיים אשר גרמו לתקלה החמורה שבעטייה לא הועברו לנאשם חומרים הנוגעים למשפטו שמקורם בהאזנות סתר". המבקר גם קובע נחרצות, שהכשלים נבעו מ"כשל אישי" ומאי-קיום כללים מצד מובילי הפרשה במשטרה ובפרקליטות. לינדנשטראוס הוסיף וקבע, שאף אחד מהמעורבים לא פעל בזדון, "אך ברי כי מדובר ברשלנות ממשית של העוסקים במלאכה". עם זאת הוסיף לינדנשטראוס כי לא נמצאו כשלים מערכתיים בחקירה וכי המשטרה ובכירי הפרקליטות פעלו כראוי בהחלטה לפתוח בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully