וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילנד: יתכן שאפשר היה לעצור המשט מראש

29.6.2010 / 2:15

האלוף במיל' גיורא איילנד, ראש צוות הבדיקה שהקים צה"ל לחקירת המשט לעזה, אמר שפעולה מקדימה עשויה הייתה למנוע את הנזק לישראל: "כשמחליטים זמן קצר לפני האירועים, מרחב התמרון צר"

האלוף (במיל') גיורא איילנד, ראש צוות הבדיקה לאירועי המשט מטעם צה"ל, התייחס אמש (שני) לראשונה לאירועים ואמר כי אילו ישראל התכוננה להגעת המשט מוקדם יותר, ייתכן שניתן היה לעצור אותו.

בדברים שנשא במסגרת כנס עשור לנסיגה מלבנון שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב אמר איילנד כי "ביום שלפני האירוע עמדו בפני המדינה שתי אפשרויות, או לעצור את המשט בכוח או לתת למשט להגיע לעזה, אולם אלה האפשרויות היחידות שעמדו לפנינו ביום האירוע".

עם זאת, רמז איילנד שפעולת מנע מוקדמת עשויה הייתה להשאיר לישראל מרחב תמרון רב יותר. "לפני ארבעה חודשים, לא בטוח שלא היו אפשרויות רחבות יותר. כשאתה מקבל החלטה זמן קצר לפני האירועים, מרחב התמרון שלך הוא קצר".

אתמול החלה גם ועדת טירקל את עבודתה, וחבריה ערכו פגישה רשמית ראשונה. עם תום הדיון אמר דובר הוועדה עופר לפלר, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה העד הראשון שיופיע בפני הוועדה. בנוסף יופיעו בפני הוועדה שר הביטחון והרמטכ"ל, וכן השרים משה יעלון וישראל כ"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully