וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניף ארומה בת"א ניצל פליטים מאפריקה?

איילה חננאל

29.6.2010 / 0:01

במסגרת מבצע של רשות האוכלוסין וההגירה, נמצאו בסניף של רשת בתי הקפה ברחוב ויצמן בעיר שלושה פליטים מאריתריאה, שלפי החשד הועסקו בתנאים לא נאותים. רשת ארומה-ת"א בתגובה: "הם מועסקים כחוק"

שלושה פליטים מאריתריאה נמצאו אתמול (שני) במטבח של סניף ארומה ברחוב ויצמן בתל אביב. ברשות ההגירה חושדים כי השלושה, שהינם מבקשי מקלט בישראל, הועסקו בתנאים בלתי נאותים. לפי החשד, לא שולם להם שכרם כחוק והם עבדו ללא ביטוח רפואי. ברשות האוכלוסין וההגירה מציינים כי מעדויות של הפליטים עלה כי "הם עובדים בתנאים לא סבירים אשר בין היתר כללו עבודה במשמרות 12 שעות עבודה ללא הפסקה".

השלושה נמצאו בעקבות מבצע שנערך היום נגד העסקת מהגרי עבודה, בו נטלו חלק כל זרועות רשות האוכלוסין וההגירה של משרד הפנים. כחלק מהמבצע הגיעו פקחי יחידת עוז לסניף בית הקפה ארומה הנמצא בסמוך לבית החולים איכילוב בעיר, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל.

ברשות האוכלוסין וההגירה הודגש כי "המטרה של המבצע היא לפעול נגד מעסיקים לא חוקיים ולא עובדים לא חוקיים, ולבדוק כי הם מקבלים את התנאים והזכויות המגיעות להם. מטרתנו היא לבדוק שהמעסיקים נותנים לעובדים את מה שמגיע להם ע"פ חוק". עוד ציינו ברשות כי בעלי הסניף נדרשו להגיש בתוך 24 שעות מסמכים המוכיחים כי לשלושת הפליטים הוענק ביטוח רפואי וכי שכרם שולם על פי החוק, כולל תשלום על שעות נוספות. אם יתגלה שהשלושה הועסקו בניגוד לתנאים הנדרשים בחוק, בעלי הסניף צפויים לקנס בגובה 15 אלף שקלים.

18 דו"חות ביממה אחת

מרשת ארומה נמסר בתגובה כי, "ארומה תל אביב מקפידה על העסקת עובדים באופן חוקי ובתוך כך על הימצאות כל האישורים הנדרשים, בכל סניף ובידיו של כל זכיין. לראיה, בבדיקה שנערכה היום בסניף "ארומה תל-אביב - ויצמן" על ידי יחידת עוז, נמצאו כל האישורים להעסקת העובדים בסניף (אישורי עבודה של העובדים ואישור להעסיקם). יחידת עוז ביקשה להציג בתוך 24 שעות את הביטוחים הרפואיים לעובדים ואנו פועלים ככל הנדרש לשם הצגתם".

מלבד סניף ארומה נערכה ביקורת בשישים בתי עסק ברחבי המרכז וניתנו 18 דו"חות על העסקה בלתי חוקית והעסקה לא נאותה. בין השאר ניתן דו"ח לדוגמנית לשעבר וכלתה של ג' יפית, מאיה ישעיהו, אשר בביתה בת"א נתפסה עובדת זרה בלתי חוקית שהועסקה במשך כשמונה חודשים.

ישעיהו מסרה בתגובה: "הם לקחו ממני עובדת זרה שבעיקרון החזקתי כי מאוד ריחמתי עליה בקטע הומניטרי לחלוטין, מאחר שהיא באה מרקע אישי מאוד קשה. יחידת עוז היו מאוד אדיבים ונחמדים, הם ראו שיש בינינו קשר עמוק ובניגוד לשמועות הם לא היו אגרסיבים. אבל אלו הם החוקים ונשתדל שלא לעבור עליהם להבא. כרגע אני מחפשת מישהי חוקית".


ערכון ראשון - 22:00 28.6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully