וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "נצטרך לבצע עוד מהלכים חד צדדיים"

29.6.2010 / 0:01

שר הביטחון הגן על החלטתו להסיג את כוחות צה"ל מלבנון, במלאת עשור לנסיגה. בהזדמנות זו הוא גם הצהיר: "אולי בפינלנד ובהולנד לא יהיה צורך בצעדים חד צדדים, אבל בישראל אני מבטיח לכם שעוד נצטרך לעשות מהלכים כאלה בעתיד"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: רן צימט)

"אולי בפינלנד ובהולנד לא יהיה צורך בצעדים חד צדדים, אבל בישראל אני מבטיח לכם שעוד נצטרך לעשות מהלכים חד צדדים בעתיד". כך אמר אמש (שני) שר הביטחון אהוד ברק בכנס בתל אביב לציון עשור לנסיגת צה"ל מדרום לבנון. ביחס לנסיגה, שבוצעה בעת שכיהן כראש הממשלה ושר הביטחון, אמר ברק: "אני גאה בנסיגה מלבנון. מה רצו, שנישאר שם עוד 18 שנה?".

במסגרת דברים שנשא במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב תקף ברק את מבקרי הנסיגה בלשון חריפה. "הנסיגה מלבנון סיימה טרגדיה שנמשכה 18 שנה", הוא הצהיר. "השאלה שצריך לשאול היא למה הנסיגה לא התבצעה עשר שנים קודם לכן. נכנסנו למעגל קסמים שאם היה אירוע שבו חיילים נשרפו, לא יכולנו לדבר על נסיגה, ואם היה שקט אז חשבנו בעצם שאין בעיה, ומסתבר שאפשר להמשיך ככה שנים ארוכות מאוד. כשהייתי ראש הממשלה, לא ידעתי להסביר לעצמי על מה אנחנו מגנים ברצועת הביטחון. הישארותנו בלבנון היתה הדבר הכי תקוע שיכול להיות. לא שירתנו את ביטחון המדינה אפילו במובן הכי פשוט".

שר הביטחון גם אמר כי הנסיגה שהתבצעה בתוך לילה נעשתה במטרה לבצעה בהפתעה, אולם היא בוצעה על פי התכנון. "אנשים אחר כך עוד שאלו למה לא עשינו מסדר מסודר, כמו בהונגריה. מה רצו, שנודיע לכל המוצבים שמחר יהיה מסדר ואנחנו יוצאים, ואז כשכולם במסדר - חיזבאללה יירה עלינו", תהה ברק. תאמינו לי שחשבנו על זה, והגענו למסקנה שזו תהיה איוולת. כל שיתוף של עניין הנסיגה עם מפקדי הפלוגות או עם צד"ל היה יכול למוטט את הרעיון לסגת בלילה אחד ובלי נפגעים".

"לחיזבאללה מאגר של 45 אלף רקטות"

לדברי ברק, חיזבאללה מחזיק כיום מאגר של 45 אלף רקטות, ומערכה מול ישראל רק מחזקת אותו. "המכות החזקות שלנו בחיזבאללה לא מאטות, אלא רק מאיצות את התעצמותו, ולכן אנחנו חייבים להרחיק את סבבי הלחימה אחד מהשני. כשנכנסנו ללבנון, אני חיזבאללה היו גלמים גרועים, אבל אחרי כמה שנים המטענים שלהם היו בדיוק כמו שלנו. חיזבאללה לא התעצם בגלל הנסיגה, אלא בגלל השהייה שלנו בלבנון". ברק הגדיר את הרעיון שהנסיגה מלבנון הביאה את האינתיפאדה השנייה כ"רעיון הזוי", ואמר כי "היציאה היתה מהלך אחראי שבוצע בתכנון מראש. קטענו טרגדיה של 18 שנה ואין כמעט אדם אחד שרוצה לחזור לשם".

מוקדם יותר היום נשא ברק דברים בפני משפחות חללי מלחמת לבנון השנייה. בטקס בהר הרצל אמר שר הביטחון למשפחות: "בניכם הם מהמובחרים ביותר בתולדות העם היהודי. כיום המדינה חזקה ובטוחה. ישראל פועלת באזור קשה על פי קוד מוסרי. עוצמתנו הביטחונית מרתיעה כל אויב ומעמדה זו ידנו מושטת לשלום לכל שכנינו". שר הביטחון הוסיף, כי "במלחמת לבנון השנייה נתקלנו בקשיים במוכנות ובדרך הפעלת הכוח. אומץ לבם של הלוחמים ודבקותם במשימה הצודקת – הגנה על יישובי הצפון הנחיתה מכה קשה על אויבנו. בכל מפגש עם חיזבאללה ידם של חיילי צה"ל היה על העליונה".
עדכון ראשון: 21:34 28.6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully