וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 5 אנשי קבע הונו את צה"ל במיליונים

איילה חננאל

29.6.2010 / 0:02

חמישה קצינים ונגדים נעצרו בחשד שמסרו דיווחים כוזבים על עבודות פיתוח ותשתית שבוצעו על ידי שני קבלנים, שלכאורה העניקו להם בתמורה טובות הנאה. יחד איתם נעצרו גם הקבלנים. שווי ההונאה מוערך בעשרות מיליוני שקלים

שני קבלנים וחמישה קצינים ונגדים בצה"ל חשודים בהונאה ובהוצאת עשרות מיליוני שקלים במרמה ממערכת הביטחון. השבעה, שלפי החשד ביצעו את העבירות במהלך עבודות פיתוח ותשתית שבהן היו מעורבים במסגרת תפקידם, נעצרו באחרונה על ידי חוקרי מצ"ח והמשטרה.

לטענת המשטרה, בחקירה סמויה שתנהלה במשך מספר חודשים התגלה כי הקצינים והנגדים קיבלו מהקבלנים טובות הנאה. לפי החשד, תמורתן נדרשו אנשי הצבא לדווח למשרד הביטחון על עבודות שלכאורה ביצעו הקבלנים.

לפי הדיווחים, השכירו הקבלנים ציוד כגון טרקטורים לחיל ההנדסה וביצעו עבודות שונות. המשטרה חושדת, כי תמורת עבודות אלה שילשלו הקבלנים לכיסם תשלומים ממשרד הביטחון בגובה של עשרות אלפי שקלים. חלק מהכסף הועבר, לפי החשד, גם לנגדים ולקצינים.

המשטרה חושדת, כי ההונאה פעלה בשיטת "דלת מסתובבת". הקבלנים נהגו לחייב את משרד הביטחון על שימוש במלט, דחפורים וכלים כבדים במסגרת העבודות שביצעו, אולם בפועל היה זה צה"ל שסיפק את הציוד ולאחר מכן בעצם חויב על הפעלתו.

החקירה בנושא החלה בעקבות חשד שעלה במשרד הביטחון עקב העובדה שאותה חברה זכתה במכרזים מטעם הצבא פעם אחר פעם. החשדות המיוחסים לקבלנים הם מתן שוחד, קבלת דבר במרמה וקבלת נכסים שהושגו בפשע. מעצרם של הקבלנים הוארך עד יום חמישי.

מצה"ל נמסר בתגובה: "חמישה אנשי קבע נעצרו על ידי היחידה לחקירות הונאה של המשטרה הצבאית החוקרת. מאחר שמדובר בחקירה מתנהלת, לא ניתן למסור פרטים בנושא".

עדכון ראשון - 20:01 28.6

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully