וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור ביהמ"ש: הזונות בראשל"צ חוזרות לעבוד

איילה חננאל

29.6.2010 / 7:00

בית המשפט קיבל את עתירתן של ארבע נשים העוסקות בזנות בדירה בראשון לציון נגד הרחקתן מהעיר. השופט: "המשטרה לא יכולה להפוך נשים לעברייניות על ידי פרשנות מלאכותית של החוק"

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה קיבל את עתירתן של ארבע נשים העוסקות בזנות שנעצרו לפני כשבועיים בפשיטה שערכה המשטרה בבית הבושת שבו הן עובדות בראשון לציון. המשמעות: המשטרה לא תוכל להרחיקן ממהמקום.

נגד ארבע הנשים נפתחו תיקים בגין ניהול בית בושת והחזקתו. בנוסף הוצא נגדן צו הרחקה למשך חודש ימים מתחומי ראשון לציון ומהדירה שבה הן עסקו בזנות. בשל כך הן הגישו, באמצעות עורכי הדין קטיה צווטקוב ועמית בר, עתירה לבית המשפט המחוזי בה הן ביקשו לבטל את צווי ההרחקה מהעיר.

"זנות איננה מהווה עבירה, והחוק לא נועד ולא התכוון להעניש את העוסקות בזנות עצמן, אלא את הסרסורים, אותם האנשים השולטים בנשים העוסקות בזנות", טענו הנשים בעתירתן וציינו כי הן כלל אינן בגדר "מי שמחזיק או מנהל את המקום, מלים אלה מכוונות אל הסרסורים ואל בעלי העסקים". לדבריהן, הזנות אינה מוגדרת בספר החוקים כעבירה. "זו הפרנסה שלנו שבאמצעותה אנו מצליחות להאכיל את ילדינו ולממן להם חינוך לעתיד טוב יותר משלנו", טענו הנשים.

המשטרה התנגדה לעמדת הנשים. "הן המחזיקות במקום, הן מחזיקות את החדרים שבו הן נותנות את שירותיהן והן אומרות ללקוח מתי להיכנס ולצאת מהחדר, משמע שבידיהן השליטה",טען נציג המשטרה.

השופט קיבל את עתירתן של הנשים וקבע כי לא ניתן להאשים אישה העוסקת בזנות שאיננה מוגדרת כעבירה, בניהול ובהחזקת בית בושת ומתוקף כך איך סמכות לקצין משטרה להוציא לאישה העוסקת בזנות צו הרחקה מהעיר וממקום עבודתה. בהחלטתו ציין השופט צבי דותן כי "חוק העונשין לא הפך שימוש במקום למתן שירותי מין לעבירה פלילית, אלא רק החזקתו או ניהול של המקום. גם אם אין המשטרה מצליחה במקרה זה לעלות על עקבותיו של בעל העסק, אין פירושו של דבר שניתן בשל כך להפוך את הנשים העוסקות בזנות, על ידי פרשנות מלאכותית ומאולצת, למחזיקות או מנהלות של המקום ואציין גם כי פתוחות בידי המשטרה דרכים אחרות להתמודד עם הבעיה".

לדברי עו"ד צווטקוב, "אף שבספר החוקים אין כל איסור על זנות וחוק ניהול בית הבושת נועד להילחם בסרסורים, המשטרה נטפלת לנשים הללו שנופלות קורבן ליחס והתנהגות המשטרה שבהחלטתה להילחם בזנות, נלחמת בעצם בזונות עצמן. מלכתחילה נמנעו בספר החוקים מלהגדיר זנות כעבירה או לאסור עליה, ובעצם כיום אין שום חוק האוסר על זנות. אלה רק חוקים אשר כביכול נועדו להגן על אותן נשים. בפועל, המשטרה מעכבת לחקירה את אותן הנשים עליהן אנחנו ברשויות החוק והמשפט מבקשים בעצם להגן, ופותחת להן תיקים על ניהול והחזקה, שלא מובילים מן הסתם לכתבי אישום ורק מכתימים את שמן לנצח. אני חוזרת ומדגישה: זנות זו לא עבירה, ולא ייתכן שהמשטרה תפשוט על מקום, תעכב לחקירה את כל הנשים במקום ותפתח לכולן תיק על ניהול. זו לא כוונת המחוקק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully