וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון: לחקור אם המעורבים בהאזנות פעלו בזדון

28.6.2010 / 16:20

שר המשפטים לשעבר קורא לפתוח בחקירה פלילית נגד הבכירים בפרקליטות ובמשטרה שטיפלו בחקירה בעניינו. לדבריו, "למבקר אין כלים לחקור אם הדברים נעשו בזדון או בתום לב"

שר המשפטים לשעבר חיים רמון קרא אחר הצהרים (שני) לפתוח בחקירה פלילית כדי לבדוק אם היתה כוונת זדון במעשיהם של בכירי המשטרה והפרקליטות שטיפלו בחקירה בעניינו לפני כארבע שנים. זאת בעקבות חוות דעת מיוחדת של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, בה נאמר כי התגלו ליקויים משמעותיים שמקורם בכשלים אישיים של גורמים שעסקו בתיק "הנשיקה הכפויה" של רמון, בכל הנוגע לטיפול בהאזנות הסתר.

לדברי רמון,"הדו"ח קובע מפורשות שהמעורבים בפרשת ההאזנות היו אחראים לתקלה החמורה בביצוע ההאזנות בשל הליקויים המשמעותיים בפעולתם. הן קציני המשטרה והן הפרקליטות הפליליות פעלו בניגוד לכללים וכשלו כשלים אישיים".

בנוסף, דוחה רמון את טענות הנחקרים ופרקליטות המדינה כאילו היו בפרשת האזנות הסתר אך ורק כשל מערכתי או ארגוני או טעות בשיקול הדעת. "יש להדגיש, כי הפרקליטות עצמה מגישה לא אחת כתבי אישום, ובהם חמורים מאוד, שעניינם התנהלות רשלנית של הנאשמים. על פי החוק, לעתים קרובות, עצם הרשלנות היא עבירה פלילית", אמר רמון. בשל כך, השר לשעבר דורש פתיחה בחקירה פלילית, "כדי למצוא אם היה זדון אצל כל המעורבים או מי מהם".

עוד טוען שר המשפטים לשעבר כי "בכל מקרה, זוהי הפעם הראשונה שדו"ח המבקר כולל ממצאים אישיים כל כך חמורים ומפורשים. לראשונה פונה מבקר המדינה ליועץ המשפטי לממשלה לשקול הסקת מסקנות אישיות נגד בעלי תפקידים. המבקר דוחה את ניסיונו של פרקליט המדינה לדור להגן על הפרקליטות דוד וסגל-אנטלר באמצעות הטענה המופרכת, שהפרקליטות נהגו אך ורק לפי העקרונות והכללים המחייבים אותן".

רמון גם תקף את היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז ואת מערכות הפרקליטות והמשטרה. לדבריו, "המבקר מזכיר את זיקתו של היועץ המשפטי לממשלה לנושא האזנות הסתר מכוח מחויבותו החוקית ובהיותו עומד בראש התביעה הכללית. יש להזכיר, כי היועץ המשפטי לממשלה בתקופת הפרשה היה מר מני מזוז, שהתנגד לחקירת הפרשה". שר המשפטים הוסיף, כי "למרות כל האמור לעיל, הפרקליטות והמשטרה – לא זו בלבד שלא עשו דבר כדי להסיק מסקנות אישיות כלפי המעורבים בפרשה, אלא ניסו לקדם מעורבים לתפקידים בכירים יותר ולהעלותם בדרגה. לו היה מדובר בעובד ציבור אחר, שאיננו שייך למערכות אכיפת החוק, אין ספק שהן היו נוקטות נגדו צעדים, ודאי שהיו מונעות את קידומו. כאמור, הדו"ח נמצא כעת גם בידיו הנאמנות של היועץ המשפטי לממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully