וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על עסקת שליט: "יש עוד אפיקי פעולה"

פנחס וולף

28.6.2010 / 15:36

לדברי שר הביטחון, ישראל מחויבת "לפעול בכל מהלך ראוי ואפשרי" להחזרת החייל החטוף הביתה. הוסיף: "יש משא ומתן שצריך להבשיל, ויש אפיקים אחרים של פעולה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"אנחנו שלחנו את גלעד שליט, וחובתנו לפעול בכל מהלך ראוי ואפשרי כדי להביאו חזרה. הרבה זמן לדאבוני לא הצלחנו". כך אמר אחר הצהריים (שני) שר הביטחון אהוד ברק בישיבת סיעת העבודה בכנסת. ברק הדגיש, כי "בנקודת הזמן הרגישה הזאת לא נכון שאומר יותר מהדברים הללו. יש צד שני, ויש משא ומתן שצריך להבשיל כדי ליצור אפשרות של ביצוע ההחזרה שלו, ויש אפיקים אחרים של פעולה".

שר הביטחון התייחס בישיבה גם ליחסי ישראל עם ארה"ב. לדבריו, "בנושא הביטחוני יש שיתוף פעולה הדוק ואינטימי מאוד עם ארה"ב. בצד המדיני יש גם שם המתנה לצעדים הבאים. אנו עוסקים בצורה אינטנסיבית בכך. אין לנו צורך בהמרצות מבפנים ומבחוץ לקידום התהליך המדיני. מסקנתי היא שרק יחסים הדוקים עם ארה"ב שמבוססים על אופק מדיני מוסכם יבטיחו לטווח ארוך את האינטרסים הביטחוניים של ישראל".

ברק הוסיף, כי"תנופה מדינית היא הכרחית ואפשרית. נצטרך לבחון אם היא אפשרית גם במתכונת הנוכחית או שנצטרך להרחיבה. אך רק פעולה נחרצת של ישראל לפריצת הדשדוש תוכל לשחרר את ישראל מהמצור המדיני שהיא הלכת ונכנסת אליו בחודשים האחרונים, כפי שבא לידי ביטוי בתגובה למשט. ישראל שמניחה תוכנית מדינית אסרטיבית תתקבל אחרת בכל פורום בינלאומי, ויתרחב מאוד מרחב הפעולה שלה בנושאים ביטחוניים".

עוד אמר שר הביטחון, כי "ממשלה שתניע תוכנית מדינית תקבל רוח גבית מכל שכבות הציבור בלי קשר לאופן הצבעתם בבחירות, למעט מהשוליים הקיצוניים של הקשת הפוליטית של שני הצדדים. יש מקום לחזור ולומר לעצמנו ולציבור – זאת עמדתנו. לא צריך לומר יותר מזה. אין טעם לנקוב בתאריכים ולא בצורת אולטימטומים של חבר כזה או אחר בתוכנו".

בשלב זה ניתן היה להבחין באי הנחת הקיימת בסיעה, בעיקר בקרב "חברי הכנסת המורדים", באשר להימצאות העבודה בממשלה. חבר הכנסת עמיר פרץ התעקש ושאל: "מה התאריך של ההכרעה?". ברק סירב להשיב, וחבר הכנסת דניאל בן סימון הפטיר: "זו פשוט בדיחה".

"לוחות הזמנים ידועים"

בשלב זה ניתן היה להבחין באי הנחת הקיימת בסיעה, בעיקר בקרב "חברי הכנסת המורדים", באשר להימצאות העבודה בממשלה. חבר הכנסת עמיר פרץ התעקש ושאל: "מה התאריך של ההכרעה?". ברק סירב להשיב, וחבר הכנסת דניאל בן סימון הפטיר: "זו פשוט בדיחה".

לדברי שר הביטחון,"לוחות הזמנים ידועים וברורים. כולם יודעים מה קורה בסוף ספטמבר. כולם יודעים מה קורה בראשית נובמבר. כולם יודעים שמתחלפת שנה בעוד חצי שנה ונפתח פרק חדש. ברור שאנחנו לפני שבועות וחודשים שהם בהחלט חשובים".

לבסוף התייחס ברק לסוגיית התקציב ברק והבהיר: "למערכת הביטחון אין שום דרישות תקציביות מפליגות חדשות. היא מתעקשת על יישום המתווה של ועדת ברודט כפי שסוכם, כדי להתאים בראיה עמוקה רב שנתית את תקציב הביטחון לתקציב המדינה ולצרכי הביטחון. לא מדובר בתקציב של קבוצת אנשים או משרד. זה תקציב המבטיח את יכולת הקיום שלה, העליונות שלה, ויכולת הכרעה לעת מבחן. ובמציאות הזאת, תקציב הביטחון הזה נדרש והכרחי, במתווה של ועדת ברודט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully