וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להפריד אם מבנה?

ריבי מאיר וריני-חביב עמירן

28.6.2010 / 11:42

להפריד חתולה מהגור שלה או לא להפריד? צמד המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים מספרות לכם מה בדיוק צריך לעשות

יש לי בבית שני חתולים. החתול הזכר הוא כבן שנה ואספתי אותו מהרחוב, הוא מתוק להפליא אבל הבעיה איתו היא שיש לו שני מצבים עיקרים: או ישן או נושך. הוא נושך כל הזמן ואפילו שורט לפעמים מתוך משחק, גם את החתולה השנייה.

אכן כן – יש תשובה ל"אלימות". מדובר בפעילות "חתולית" נכונה אשר יש לספק לחתול המתוק שלכם וגם לחתולה (אפילו הגזעיים השקטים זקוקים להיות לפעמים קצת "נמרים"). לפי סיפורך, החתול עושה את כל הפעולות האופייניות לחתולים משועממים כחלק מאימון , אשר הוא זקוק לו בהיותו "מיני נמר". איתור, ריצה, זינוק וקפיצה על "חיה" כלשהי ,אלו פעולות המחקות את פעילות הצייד של ה"חתולים הגדולים". למרות שהחתולים שלכם ושל כולנו זקוקים וצריכים לחיות יחד איתנו בתוך ביתנו (או חצרנו) וזקוקים למזון מאיתנו כדי לשרוד, הם עדיין פעילים כמו "נמר קטן".

לכן, הפעולות ה"אלימות" שלו הן למעשה פעילות טבעית ונורמלית וכדי שהוא לא ינתב את צרכיו אלו נגד
הרגל, יד או החתולה – חשוב מאד לספק לו חכות ארוכות ובסופן למשל נוצות ציפור או עכבר וכדומה יפעילו אותו ויסיחו את דעתו בכל עת בה הוא מזנק עליך או על החתולה.

בקיצור, יש לתת לחתול תחליף הולם לביטויי ה"אלימות" שלו. נשמח להמליץ כמובן על מוצרים יעילים כי לא כל מה שקיים בחנויות אכן עובד היטב. בהצלחה!

אני גרה כרגע עם ההורים בבית גדול עם גינה ושני חתולים. אני מתכוונת בקרוב לעזוב את הבית. אני מאוד קרובה לחתולה ומאוד הייתי רוצה לקחת אותה איתי כשאעזוב. האם להעביר חתולה מבית גדול וגינה לדירה יהיה קשה בשבילה? בנוסף, זה אומר להפריד אותה מחתול שהוא הגור שלה.

שלום רב ותודות על השאלה החשובה והנפוצה. בעיקרון, תמיד חשוב להתייחס בראש ובראשונה לחתול ובמקרה שלך לחתולה. היכן טוב לה לחיות? התשובה צריכה לקחת בחשבון את המרכיבים הבאים: האם היא קשורה רגשית גם לאנשים אחרים בבית? האם האנשים האלו קשורים אליה חזרה ונותנים לה את הקשר הריגשי אותו היא מקבלת ממך?

יש לזכור, חתולים הם חיות עם עומק ריגשי נרחב ויש להם קשרים נפלאים ומרגשים עם האנשים שאיתם! אנא אל תשכחו זאת. אנשים אשר קשורים לחתולים יודעים זאת היטב. העלמות של אדם יקר וקרוב לחתול מסויים גורמת לחתול זה לעצב עמוק ואז יש לעזור לחתול לעבור את המשבר.

בנוסף, הסביבה והחברים שלה חשובים מאד גם לבריאותה הנפשית והפיזית של החתולה שלך . אם היא קשורה לחתול (הבן שלה) ולסביבת מגוריה, יהיה זה משמעותי מאד עבורה לעבור מקום, ובמיוחד למקום קטן ובעל גירויים סביבתיים מעטים יותר.

לסיכום, אם יש אנשים טובים אשר חיים בבית הורייך והם אוהבים ודואגים לחתולה שלך (וגם לבן שלה כמובן) היטב, פיזית ורגשית, ואם בנוסף החתולה קשורה מאד לבן שלה ולסביבה – אז נראה שעדיף לה להמשיך ולחיות היטב בבית הורייך.

אבל, אם אין אדם קרוב אליה בבית הורייך והיא למעשה תהיה "מוזנחת" רגשית או פיזית (ובוודאי גם החתול הנוסף)- אז יש מקום לשקול להעביר את שניהם גם יחד איתך ולדאוג לצייד ולאבזר דירתך בכל הדרוש, כדי לתת להם הרגשה של בית המתאים לחתולים וגם לאנשים. הכל צריך להעשות בשיקול דעת ואם תרצי גם בייעוץ מקצועי. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully