וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העד הראשון של ועדת טירקל: בנימין נתניהו

28.6.2010 / 11:34

הסתיים הדיון הראשון של הוועדה לחקירת אירועי המשט. השופט טירקל אמר כי בכוונתם לסיים את העבודה בזמן הקצר ביותר, עמיתו הלורד טרימבל אמר כי "החקירה תהיה מקיפה באופן שישרת את השלום"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

חברי ועדת טירקל נפגשו היום (שני) לפגישה רשמית ראשונה. עם תום הדיון אמר דובר הוועדה עופר לפלר, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה העד הראשון שיופיע בפני הוועדה. בנוסף יופיעו בפני הוועדה שר הביטחון והרמטכ"ל, וכן השרים משה יעלון וישראל כ"ץ. עדים נוספים יהיו מומחים בתחום המשפט הבינלאומי מרחבי העולם. כמו כן, הוועדה שוקלת לפרסם הודעה ולהזמין כל אזרח שיכול לתרום בעדותו לוועדה. המסמך הראשון שהוועדה תקבל לידיה יהיה מסמך על ההיסטוריה של עזה, על מנת שחברי הוועדה יוכלו לקבל תמונה מלאה יותר לקראת קבלת ההחלטות.

יו"ר הוועדה השופט יעקב טירקל אמר בישיבה, כי "ביום רביעי, ה-16 ביוני, חברי הוועדה נפגשו לגיבוש מתווה כללי. הבוקר הוועדה החלה בדיונים פורמליים. הוועדה תזמן את ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ועדים מרכזיים נוספים. עם תום שמיעת העדויות הוועדה תבחן בשנית את סדרי עבודתה, לרבות הזמנה חוזרת במידת הצורך של עדים שכבר השמיעו את עדותם. הממשלה נמנעה מהקצבת זמן לדיוני הוועדה אולם בכוונתו לסיים את העבודה בתוך הזמן הקצר האפשרי".

לקראת סוף היום תחליט הוועדה מתי יתקיים הדיון השני. חלק מהדיונים יהיה פתוח לתקשורת וחלקם סגור, לפי שיקולי הוועדה. גם המשקיפים הזרים אמרו מילות פתיחה בישיבה. הלורד דיוויד טרימבל, חתן פרס נובל לשלום מאירלנד, אמר: "אני מבין שיש חשיבות רבה לאירוע הזה. אני חושב שהחקירה תהיה מקיפה באופן שישרת את השלום". המשקיף השני, המשפטן הקנדי קנט ווטקין הוסיף, כי "אני מקווה להעניק תוספת משלי לדיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully