וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנות בעמנואל לומדות על "אהבת ישראל"

גיל סימה

28.6.2010 / 11:22

יממה לאחר שחרור הוריהן ממאסר, תלמידות ביה"ס היסודי בעמנואל חזרו לספסל הלימודים. ביישוב מקווים לנקות את שמם שהוכתם, ומצפים לפתיחת מוסד נפרד לבנות האשכנזיות בשנת הלימודים הבאה

תלמידות בית הספר היסודי "בית יעקב" חזרו הבוקר (שני) לספסל הלימודים. יממה לאחר הסכמת בג"ץ להצעת הפשרה שגיבשו החוגים החרדיים השונים שבו התלמידות מהמגמה הכללית (הספרדית) והחסידית (אשכנזית) לבית הספר, והלימודים החלו בדברי פתיחה של "קירוב לבבות". "שלום לכולם", בירכו המורות את הבנות. "היום נלמד איך לאהוב אחד את השני".

התלמידות, אשר ניצבו בעין הסערה בחודש האחרון, חזרו לשלושת הימים האחרונים של שנת הלימודים הנוכחית, כשבמסגרתם, על פי הפשרה, ידונו במהלך השיעורים במושג "כל ישראל אחים". מאיר אלמליח, אביה של אחת התלמידות אשר שוחרר אתמול ממאסרו בכלא מעשיהו, הסביר לאחר ששלח את בתו לבית הספר כי "החלטנו לתת הרגשה טובה, ולאור הקרע שנוצר בין החוגים השונים ,כדאי לכולם להבין את משמעות 'אהבת ישראל'".

תושבי היישוב עמנואל התעוררו ליום חדש, אך הם מאמינים שייקח זמן רב עד שיצליחו להסיר את התדמית שנדבקה למקום. "לא הרגשנו כל אפליה. איש מהורי התלמידות מהמגמה החסידית או הכללית לא התלונן. אבל עכשיו, אחרי שהעוול נעשה, נצטרך לשמור על הגחלת של אהבת כולנו ולהחזיר את הדברים למקומם", הוסיף אלמליח. כבר עם חזרת האבות מהכלא, החלו פעילויות האיחוד בין הבנות. לדבריו של הרב הספרדי ביישוב, יצחק מאיר ברלב, במהלך ספונטני שהתרחש, תלמידות מהמגמה החסידית הזמינו את חברותיהן מהמגמה הכללית לאחד מאולמות בית הספר והציעו להן לשחק יחדיו. "יש לאחות את השברים ולרפא את היישוב הקרוע", מסביר הרב ברלב.

כמו כן, מיד לאחר סיומה של שנת הלימודים, עיני כל המעורבים יינשאו לעבר שנת הלימודים הבאה. ראשי המגמה החסידית מקווים לקבל היתר ממשרד החינוך לפתיחתו של מוסד עצמאי, אשר יוכל להכיל את בנות המגמה ובכך להביא, אולי, לסיומה של הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully