וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של אמיל רפאלוב שרצח את חברתו

גלעד גרוסמן

28.6.2010 / 10:36

אמיל רפאלוב הודה ברצח חברתו דניאלה חייט ב- 2005. בערעור טען פרקליטו כי חברו של רפאלוב הוא זה שביצע את הרצח, בעוד שהוא צפה מהצד. השופטים לא השתכנעו ודחו את הערעור

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שני) את ערעורו של אמיל רפאלוב שנידון למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח דניאלה חייט בפברואר 2005.

רפאלוב הכיר את חייט כשהיה בן 16 וחצי והיא היתה בת 31, אם לא נשואה לארבעה ילדים. בין השניים התפתח קשר רומנטי שנמשך כשנה וחצי למורת רוחם של בני המשפחה של שני הצדדים. בשלב מסוים ביקש רפאלוב להיפרד ממנה. חייט החלה לנהוג כלפיו באובססיביות כאשר בא לנתק עימה את הקשר.

גופתה של חייט נמצאה במרץ 2005 כאשר היא קבורה בחורשה כקילומטר וחצי מביתו של רפאלוב, ולגופה תחתונים וחזייה בלבד. השוטרים הצליחו להגיע אל הגופה באמצעות מפה שצייר רפאלוב אותה נתן למדובב שהוכנס לתאו כאשר היה עצור בחשד לביצוע הרצח.

החבר הוא הרוצח האמיתי

למרות זאת, הכחיש רפאלוב בתחילה כל מעורבות בפרשה ולאחר מכן טען שאת הרצח ביצע אחד מחבריו ואילו הוא היה בבית באותו זמן. בהזדמנות אחרת הודה ברצח וחזר בו ולאחר מכן אף הודה ברצח בפני אחותו. אותו חבר הודה אף הוא במעורבות ברצח אך חזר בו, ולא הועמד לדין.

פרקליטו של רפאלוב, עורך הדין אביגדור פלדמן, טען בערעור שיש להחזיר את התיק לדיון מחודש לאחר שהציג גרסה נוספת לאירועים. לפי הגרסה החדשה, רפאלוב אמנם נכח בזירת הרצח, אולם היתה לו מעורבות פאסיבית, והחבר הוא הרוצח האמיתי. השופטים דחו את הטענה הזו וקבעו שהראיות מוכיחות שהיה מעורב ברצח. עוד אמרו השופטים, כי גם אם תתקבל הגרסה החדשה, הרי לכל הפחות מדובר ברצח בצוותא וגם אז יש להרשיעו.

"מדובר בגרסה שעל פניה נראית דמיונית, שאין בה הגיון פנימי ואין בה כדי להעלות ספק סביר", כתבו השופטים בפסק הדין. הם גם דחו את הבקשה להטיל עליו עונש נמוך ממאסר עולם בשל הטענה שסבל מהתעללות מצידה של חייט, וקבעו שלא כל מערכת יחסים אלימה מצדיקה הפחתה בעונש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully