וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי ועדת טירקל ייפגשו עם המשקיפים מחו"ל

28.6.2010 / 8:39

ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט תתכנס היום לדיון ראשון בהשתתפות המשקיפים הבינלאומיים. הפגישה תעסוק בהיכרות ראשונית עם המשקיפם ובקביעת סדר הנושאים שיידונו בוועדה

ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט לעזה תתכנס הבוקר (שני) בשעה 11:00 בירושלים לדיון ראשון בהשתתפות המשקיפים הבינלאומיים. המשקיפים צפויים למסור הצהרות לתקשורת בתחילת הפגישה. הפגישה היום תעסוק בהיכרות המשתתפים וכן בקביעת סדר הנושאים שיידונו.

אתמול הודיעה הפרקליטות כי הסיבה העיקרית להקמת ועדת טירקל היא למנוע הקמת ועדת חקירה של האו"ם. הפרקליטות מסרה את הדברים בתשובת המדינה לעתירה שהגישו אורי אבנרי, אדם קלר וגוש שלום לבג"ץ. העותרים דרשו לבטל את החלטת הממשלה להקים את ועדת טירקל.

בפרקליטות הסבירו כי "מכלול השיקולים המדיניים, הביטחוניים והבינלאומיים הובילו למסקנה שהדרך שבחרה הממשלה היא המתאימה ביותר להתמודד עם השלכות המשט הטורקי, שעיקרן בתחום יחסי החוץ". העותרים טענו כי מדובר בנושא בעל חשיבות ציבורית רבה, המחייב חקירה עצמאית, אמינה וממצה, ואילו לטענתם, המנדט שניתן לוועדה מצומצם ביותר, ולכן יש להקים ועדת חקירה ממלכתית במקומה.

לפני כשבועיים הודיע ראש הממשלה נתניהו כי צוות ישראלי בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל יבדוק את אירועי המשט לרצועת עזה. נתניהו גם אמר לשרי מפלגתו כי ישראל מתואמת עם הממשל האמריקאי בכל הנוגע לאופיו של צוות הבדיקה ולסמכויותיו.

השופט בדימוס טירקל, לא עמד בעבר בראש ועדת בדיקה או חקירה, אולם בין היתר כיהן כיו"ר הוועדה לאישור מינויים בכירים של הממשלה, ואף היה מי שאישר את מינויים של הרמטכ"ל גבי אשכנזי ומפכ"ל המשטרה דודי כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully