וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפרקליטות נערכים לדו"ח המבקר בפרשת רמון

גלעד גרוסמן

28.6.2010 / 8:12

דו"ח חריף של המבקר צפוי להתפרסם היום ובו ביקורת על התנהלות הפרקליטות והמשטרה בפרשת האזנות הסתר לחיים רמון. הדו"ח כולל מסקנות כלליות בנוגע לשימוש בהאזנות סתר ע"י המשטרה

כוננות בפרקליטות: מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, יגיש הבוקר (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו חוות דעת חריפה בנוגע להתנהלות המשטרה והפרקליטות בנושא האזנות הסתר בפרשת חיים רמון. ממצאי הדו"ח הועברו ליועץ המשפטי לממשלה עורך הדין יהודה וינשטיין. הדו"ח צפוי להתפרסם מאוחר יותר היום.

המבקר החל לבדוק את הסוגייה לפני כשנתיים לאחר שבמהלך משפטו של רמון התגלה כי בוצעו האזנות סתר לשולה זקן, לקצינה שטענה נגד רמון ולמפקדת שלה. עם זאת, תוצרי ההאזנות לא הועברו להגנה כמתחייב. בסביבתו של רמון טענו אז שמדובר היה בצעד מכוון של המשטרה והפרקליטות כחלק מהניסיון להדיחו מתפקיד שר המשפטים.

השופט לשעבר שלום ברנר חקר את התנהלות הפרקליטות והמשטרה לבקשת היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז וקבע כי היתה התרשלות בהתנהלות הפרקליטות והמשטרה. עם זאת, הוא לא המליץ לנקוט בצעדים אישיים נגד מי מהמעורבים, לאחר שקבע כי לא היה זדון בהתנהלותם.

דו"ח הביניים קבע: היתה רשלנות

בדיקת המבקר נפתחה לאחר לחץ מצד מקורביו של רמון ובראשם שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן שדחף להקמת ועדת חקירה בנושא. קודם פרסום הדו"ח שלח המבקר מכתבים לבכירים שהובילו את הפרשה בפרקליטות. זאת לאחר שבדו"ח ביניים נקבע כי היתה רשלנות בהתנהלות הפרקליטות והמשטרה בחשיפת הפרשה.

לאחרונה צצו מספר פרסומים לפיהם הוחלט שלא להאריך את כהונתה של פרקליטת מחוז תל אביב, עורכת הדין רות דוד, בשל הממצאים הצפויים של הדו"ח. בפרקליטות דחו את הפרסומים הללו. המבקר צפוי לפרסם בדו"ח גם המלצות ביחס לשימוש בהאזנות סתר באופן כללי בחקירות שמבצעת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully