וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שליט: "לא התערבנו בדיון על המחיר"

אריאל נוי, כתב וואלה! בצעדת שליט

28.6.2010 / 10:36

משפחת שליט הגיבה להצהרות ראש הממשלה בתקשורת ומסרה כי מעולם לא קבעה ולא התערבה בדיוני המחיר. "אחרי 4 שנים נגמרו התירוצים", אומרים במשפחה. המסע לשחרור גלעד נכנס ליומו השני

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

משפחת שליט פרסמה הבוקר (שני) הודעה לפיה הם מעולם לא התערבו בסוגיית המחיר בעסקה לשחרור בנם. "ממשלת אולמרט עשתה טעות מז'ורית בכך שביקשה את רשימת שמות האסירים מהחמאס", נמסר בהודעת המשפחה. "העובדות הן כי ממשלת ישראל בראשותו של אהוד אולמרט סיכמה את המחיר של 1000 אסירים עם החמאס. ממשלת ישראל ניהלה מו"מ כושל בה נכנעה יותר ויותר ללחצים שונים. אחרי 4 שנים נגמרו התירוצים. די לכישלון. הגיע העת לעשות ולא לדבר במטרה להחזיר את גלעד שליט הביתה מהשבי", נמסר.

בתוך כך, הצעדה לשחרור שליט נכנסה ליומה השני כשאלפי בני אדם ובראשם הוריו של גלעד אביבה ונעם שליט יצאו הבוקר מקיבוץ לוחמי הגטאות לכיוון קרית מוצקין. מארגני המסע מצפים שעוד אלפים מתושבי אזור הקריות ילוו את הצועדים ביומו השני של המסע, שמטרתו ללחוץ על הממשלה להשלים את העסקה לשחרורו של החייל החטוף.

נעם שליט התייחס הבוקר בראיון לגלי צה"ל להזמנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עם בני הזוג שליט. "הוא צלצל אלינו ואנחנו ניפגש איתו כשנגיע לשם", אמר שליט, "אנחנו נדרוש בעת הזאת מעשים ותוצאות, דיבורים לא ירצו אותנו". לגבי המחלוקת הציבורית באשר לשחרור מחבלים תמורת בנו גלעד, אמר נעם כי המשפחה מודעת לדיון הציבורי בנושא אלא שלדבריו, "ארבע שנים זה מספיק זמן לממשלה לשקול דברים ולבצע. השורה התחתונה היא שאין תוצאות".

ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי אישר היום כי בכוונתו לקחת חלק בצעדת משפחת שליט בשלב מאוחר יותר. פרי אמר לוואלה! חדשות, כי "אני בעד הצעדה. למשפחת שליט יש הזכות המוסרית המלאה לערוך את צעדת המחאה. אי אפשר לבקש שתסתגר בביתה ארבע שנים עד שהממשלה תחליט. מבחינת השפעת הצעדה, יהיו לכך שתי השלכות: דעת הקהל עשויה להשפיע על ההחלטה לשחרר את גלעד, ומנגד, החמאס עשוי להעלות את המחיר". לגבי שחרור מחבלים "עם דם על הידיים", אמר פרי כי "זו ההחלטה הקשה ביותר של ממשלת ישראל, אבל בדיעבד, לא תהיה לה ברירה אלא לשחרר את הרוצחים למען שליט".

"היה לילה מרגש בכפר מסריק"

מי שמגדיר את עצמו כמפקד המסע יואל מרשק מסר לוואלה! חדשות כי "היה לנו לילה מאוד מרגש בכפר מסריק, וכעת אנו צופים שיגיעו יותר אנשים מאתמול. אנחנו צופים מאות אלפי אנשים, ומקווים שמישהו בממשלה יבין את עוצמת התהודה הציבורית".

הצועדים יצאו מקיבוץ לוחמי הגטאות ב-7:30 בבוקר והם צפויים לסיים את הצעידה בקרית מוצקין שם יעבירו את הלילה. עם יציאת הצעדה בבוקר היא נעה על כביש 4 לכיוון דרום עד צומת שומרת ונתיב תנועה אחד בקטע הכביש נסגר לתנועה. לנהגים מומלץ לנוע בציר חלופי כגון כביש 70 או לתכנן את מועד היציאה בהתאם לאור העומסים. בסביבות השעה 11:00 צפויים הצועדים לחזור לכביש 4 לאחר חנייה בעכו. הצעדה בקטע זה תעבור מצומת עין המפרץ דרומה עד לקריון בקרית ביאליק.

בהתאם לכך, עד השעה 14:00 ייחסם נתיב אחד בכביש לכיוון דרום ומומלץ לנהגים לנסוע דרך כביש 70. תנועת הצועדים תימשך מהקריון עד לצומת צבר שבקריות ותתקיים בנתיב התחבורה הציבורית, עד להגעת הצועדים לקריית מוצקין. עקב כך, ייתכנו חסימות תנועה לפרקי זמן קצרים לשם מעבר בטוח של הצועדים.

אתמול יצא המסע ממצפה הילה, מקום מגוריה של משפחת שליט, והשתתפו בו כ-10,000 בני אדם. הצעדה תימשך 12 ימים ותעבור לאורך כ-250 קילומטרים ממצפה הילה למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים.


עדכון ראשון - 6:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully