וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונת הרכבת בלוד מציגה: כדורגל במקום פשע

גיל סימה

27.6.2010 / 22:06

במסגרת פרויקט סיוע לבני המיעוטים בשכונת הרכבת בלוד, נבנה מגרש כדורגל עבור הילדים. באירוע לציון 5 שנים לפרויקט אמר השר ברוורמן: "אם לילדיי מגיעה הזדמנות שווה – גם לכם"

אם לילדים שלי מגיע לקבל הזדמנות שווה - אז הזדמנות כזו מגיעה גם לכם, יהודים וערבים", כך אמר היום (ראשון) השר לענייני מיעוטים, פרופ' אבישי ברוורמן אשר הוזמן לאירוע בשכונת הרכבת בלוד לציון חמש שנים לפרויקט "מכבים". במסגרת הפרויקט, 250 מילדי השכונה זוכים להשתתף באימוני כדורגל משותפים. נשיא "הקרן לידידות" הרב יחיאל אקשטיין סיפר כי שכונת הרכבת ידועה בלוד כשכונת פשע קשה, מרבית תושביה הינם בני מיעוטים. לדבריו, "הפרויקט נועד להביא תקווה לילדים" ולגרום לירידה באלימות, הפשיעה והסמים בשכונה.

ברוורמן בירך על היוזמה, ואמר כי "אני יודע שלא קיבלתם בעבר את מה שמגיע לכם. אז עכשיו אני אומר לכם מעל במה זו: גם לכם מגיעה הזדמנות שווה". הרב אקשטיין ציין כי במסגרת הפרויקט, הוקם בשכונה מגרש הכדורגל על מה שהיה עד לפני מספר חודשים אתר מזבלה שכונתי. "זהו חלק מפרויקט לאומי, והחלטנו ללכת דווקא לשכונה הקשה הזאת בכדי להביא מעט תקווה לילדים הללו", אמר אקשטיין לוואלה! חדשות. "אם לא נשקיע - לא נצליח, ועל פי מה שאני שומע יש לנו כבר ירידה מסוימת באלימות בשכונה".

גם שוטרי התחנה העידו כי בתקופה האחרונה חלה רגיעה מסוימת בפשע שהשתלט על השכונה. "אני לא רוצה לצאת בהצהרות, אבל יש ממה להיות מעודדים", אמר אחד השוטרים הממונה על מניעת הפשע בשכונה. ח' בן התשע, מילדי השכונה המשתתפים בפרויקט, סיפר כי "המקום היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא המגרש". רק לפני כחודשיים חוו ח' ויתר אחיו טרגדיה משפחתית, כאשר אביהם נורה למוות. שכונת הרכבת נחשבת לאחת השכונות הקשות בארץ. מבט על הרחובות חושף את המצוקה הקשה וההזנחה רבת השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully