וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילת מקבלים דו"חות על מהירות מופרזת בים

רמי שני

27.6.2010 / 21:17

בית משפט השלום באילת גזר על תושב העיר לשלם 3,200 שקלים לאחר שהשיט סירה במהירות מופרזת בתחום המרינה. "הנאשם העמיד בסכנה אנשים בשל המהירות הגבוהה בה שט"

בית משפט השלום באילת גזר היום (ראשון) על אדם שהשיט סירה במהירות גבוהה מן המותר לשלם קנס כספי של 3,200 שקלים, בהסתמך על עדותו של השוטר. השופט יואל עדן כתב בהכרעת הדין כי הוא מקבל את עדותו של השוטר: "כאשר כלי שיט נמצא במהירות של חמישה קשרים, שהיא המהירות המקסימלית, הוא אינו אמור ליצור שובל קצף או גלים גבוהים".

תושב העיר אריק מלכה, השיט בסוף 2005 את סירתו הנושאת מצנח רחיפה באזור המרינה באילת. לטענת איש השיטור הימי זיקו דנן, שהגיש את הדו"ח, מלכה הוזהר מספר פעמים בעניין מהירות השיוט שלו. השוטר הגיש את הדו"ח על אף שלא היו בידיו מכשירי מדידה מוכרים, ולפיכך ביצע את שיפוט המהירות בהסתמך על מבט עיניו.

"הוא הגיב לטענותינו בגידופים"

משקיבל את הדו"ח סירב מלכה לשלם את הקנס והעדיף לעמוד לדין. שופט בית משפט השלום כתב בהכרעת הדין כי קיבל את עדות השוטר "אני נותן אמון בעדותו של השוטר דנן ומוצא אותה מהימנה". דנן כתב כי "מניסיוני, אני יכול להעריך מהירות של מעל חמישה קשרים. מדובר בספינת ג'ט, אשר הגיעה במהירות עד לפתח המרינה. המשיט לא האט ואין בכלל ויכוח לגבי כך שהמהירות היתה גבוהה בהרבה מחמישה קשרים".

גם בקטעים נוספים בעדותו אמר השוטר כי הוא ביצע הערכות על פי מבט עין או בהסתכלות בשעונו. לדבריו, מלכה הוא משיט ותיק מאוד, המכיר את הזירה לא פחות טוב ממנו. השוטר דנן סיפר כי הוא וחבריו הזהירו את הנאשם אין ספור פעמים בנושא המהירות המופרזת, והוא מצדו הקפיד להשיב להם "בגידופים" ובטענות שונות. מלכה עצמו דחה את הטענה והבהיר שכאשר הוא מגיע לאזור העגינה, מנוע הסירה פועל בסיבובי סרק ואין סיכוי שמהירותה מגיעה למהירות שקבע השוטר.

במתן גזר הדין לאחר הרשעתו של מלכה, קבע עדן כי מהירות נסיעתו עלולה היתה לגרום לפגיעה באנשים שהיו בסביבה. "כפי שפורט בהכרעת הדין, הנאשם השיט את הסירה במהירות גבוהה מאוד בפתח מרינה. הסכנה בה העמיד הנאשם אחרים, בשל השטת סירה במהירות כאמור, הינה ברורה", כתב השופט והטיל על מלכה קנס של 3,200 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת
  • סירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully