וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שוטרים ומספר פלסטינים נפצעו בשכונת סילוואן

אריאל נוי ואיילה חננאל

28.6.2010 / 0:05

שישה שוטרים ולוחמי מג"ב וכמה פלסטינים נפצעו בעימותים קשים סמוך ל"בית הדבש" בשכונת סילוואן. כ-200 פלסטינים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר מאבטחים באזור. נכון לשעה זו נרגעו מעט הרוחות בשטח

סילוואן ממשיכה לעשות כותרות: התפרעויות קשות אמש (ראשון) סמוך ל"בית הדבש" שבשכונה שבמזרח ירושלים. כ-200 פלסטינים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות מג"ב ומשטרה. הכוחות פיזרו את המתפרעים בירי רימוני הלם וכדורי גומי. שישה שוטרים ולוחמי מג"ב נפגעו קל כתוצאה מיידוי האבנים והם קיבלו טיפול רפואי במקום. כמו כן, דווח על כמה פלסטינים שנפצעו במהלך העימותים. נכון לשעה זו נרגעו מעט הרוחות. מהמשטרה נמסר כי פעילי שמאל השוהים במקום מתכוונים ללון שם, וכי כוחות של משמר הגבול ממשיכים לסייר בכפר. במהלך העימותים נעצרו 15 פלסטינים.

סהר ורדי, פעילת שמאל שנמצאת בסילוואן, סיפרה לוואלה! חדשות, כי כוחות הביטחון לא איפשרו לאמבולנסים להיכנס למתחם ולהגיש סיוע לפצועים הפלסטינים שנפגעו מכדורי הגומי. תושבי סילוואן ניהלו משא ומתן עם כוחות מג"ב, שהסכימו לאפשר את פינוי הפצועים ולעזוב את המקום אם התושבים יפעלו להרגעת השטח והכנסת התושבים לבתיהם. לדברי התושבים, אנשי מג"ב אכן איפשרו את פינוי הפצועים, אך לא עזבו את המקום. ורדי הוסיפה, כי לפחות עשרה פצועים פלסטינים פונו לבתי חולים בירושלים. היא ציינה כי ילדים רבים נפגעו משאיפת עשן מהרימונים שנורו במקום.

ורדי הוסיפה, כי "המהומה החלה כאשר המשטרה החליטה היום לבצע את רצון המתנחלים, שאיימו להשתלט על בית סמוך ל'בית הדבש'. המשטרה שוב מבצעת את רצון המתנחלים, ובעיתוי גרוע שברור שיביא להתלקחות, החליטה להתחיל לפנות את תשובי הבניין הפלסטינים. כרגע אנחנו מנסים לפעול בכדי לאפשר לאמבולנסים להיכנס למתחם ולהגיש סיוע לנפגעים".

ביום שישי הגיעו כ-500 בני אדם לשכונת סילוואן כדי למחות על החלטת העירייה להרוס 22 יחידות דיור בשכונה לטובת הקמת פארק. את ההפגנה יזמו פעילי תנועת "סולידריות שייח-ג'ראח", המפגינים מדי יום שישי בשכונת שייח-ג'ראח. הפעילים החליטו, בעצה אחת עם תושבי שייח'-ג'ראח, להעביר את ההפגנה לסילוואן בעקבות החלטת העירייה.

עדכון ראשון: 21:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully