וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלעזר שטרן: מי שערק, איבד זכויותיו כחייל

27.6.2010 / 18:38

ראש אכ"א לשעבר תקף בחריפות את דרישת משפחת ששון, שבנם ערק מצה"ל ונהרג בתאונה, לערוך לו טקס קבורה צבאי. "קבורה צבאית ליאיר ששון תפגע בחללי צה"ל. יש לזרוק את העתירה מכל המדרגות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: לירז ליבנה)

"אם יקברו את הבחור שנהרג בתאונת הדרכים בבאר שבע בבית עלמין צבאי, תהיה זו פגיעה בקדושת החללים הקבורים בו וכן פגיעה בקדושת בית העלמין". כך אמר הערב (ראשון) לוואלה! חדשות ראש אכ"א לשעבר האלוף (במיל') אלעזר שטרן. "אני מקווה שלבג"ץ יהיה שכל לזרוק את העתירה מכל המדרגות. האיש הזה אינו חלל צה"ל. הוא הרוג בתאונת דרכים כמו כל אדם אחר". שטרן אמר את הדברים על רקע הצהרות משפחתו של החייל יאיר ששון בן ה-19, שנהרג בתאונת דרכים, כי יעתרו לבג"ץ בדרישה לערוך לבנם טקס קבורה צבאי אף על פי שהוכרז כעריק.

"מי שערק מהצבא, בחר לשלול מעצמו את הזכויות שיש לכל חייל אחר. בתוכן, גם הזכות להיקבר כחייל - שזו זכות גדולה", אמר שטרן, והוסיף כי "מעל לכך, גדולה היא הזכות להיקבר לצד חיילים אחרים, שמסרו את נפשם למען המדינה. אז מה השלב הבא? האם הוא גם יבקש משכורת צבאית עבור ימי העריקות שלו? האם יבקש תגמול לחיילים משוחררים?". שטרן ציין כי לפיכך, לדעתו, "אבוי לנו אם יקברו אותו בבית קברות צבאי".

"האיש הזה אינו חלל צה"ל"

שטרן טען כי ההרוג בחר לערוק ולבלות במסיבות, במקום לשרת בצה"ל. "אותו בחור בחר להוציא עצמו מהמסגרת ולצאת למסיבות, בזמן שחבריו האחרים היו בצבא ושמרו על המדינה. עכשיו אנחנו נקבור אותו לידם? מה הקשר שלו לצבא? על המדינה להתייחס אליו כמו כל אזרח אחר שנהרג בתאונת דרכים".

ראש אכ"א לשעבר הצהיר כי עתירה לבג"ץ תנציח את היות הבן "עבריין" ותביא לביזוי המשפחה. "אני מקווה עבור אביו של החייל, שלא יגיש עתירה על מנת לא לבזות את עצמו. במידה שהוא יגיש פנייה לבג"ץ בנושא, הוא ינציח את העובדה שהבן שלו היה עבריין. אני עד היום מקבל פניות של הורים שכולים שאינם מוכנים שילדים כאלה ייקברו על יד ילדיהם שמסרו את נפשם למען הגנת המדינה. מה יספרו בימי הזיכרון על חללים שכאלה, שנהרגו בתאונות אופנוע כשהיו עריקים?".

לטענת פרקליט המשפחה, ששון נעדר מהשירות רק מה-29 במאי, ובכל התקופה הזו היה בקשר עם מפקדיו ואף היה צפוי לחזור לשירות בהמשך השבוע, ולכן כלל לא נחשב לעריק. לפיכך פנה עו"ד ציפורי במכתב דחוף לראש אכ"א, האלוף אבי זמיר, בדרישה להעביר לידי המשפחה את הנימוקים העומדים בבסיס ההחלטה שלא לקבור את ששון בקבורה צבאית, וזאת על מנת להגיש עתירה לבג"ץ עוד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully