וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה התקפלה: ההפגנה ללגליזציה יוצאת לדרך

איילה חננאל ואור ברקת

27.6.2010 / 19:07

הלחץ התקשורתי על עיריית תל אביב נושא פירות: לאחר שהודיעה מוקדם יותר כי לא תאפשר לקיים הפגנה למען לגליזציה של מריחואנה חזרה בה העירייה ואישרה את קיום ההפגנה

לאחר שסירבו לאשר הפגנה למען לגליזציה של מריחואנה, נראה כי מישהו בעיריית תל אביב שינה את דעתו: בהודעה שהתקבלה הערב (ראשון) מהעירייה נמסר, כי במחשבה שנייה, יתירו את קיום ההפגנה, שצפוייה להתקיים ב-15 ביולי בכיכר רבין.

בהודעה נכתב, כי "כל האירועים ההמוניים במרחב הציבורי בעיר טעונים אישור העירייה והמשטרה. הנושא הועבר לבחינה מחודשת אצל היועץ המשפטי לעירייה שקבע כי אין מניעה לקיים התכנסות/ הפגנה שמטרתה שינוי החוק הקיים בדבר שימוש בקנביס, בכפוף לאישור המשטרה",

ליאורה גלבר, ממארגני ההפגנה, מסרה בתגובה לוואלה! חדשות: "אני פשוט בשוק מהחלטת העירייה. בכלל לא הודיעו לנו עליה, ואני שמחה כי יאפשרו לנו את קיום ההפגנה, גם אם הדבר נגרם מלחץ תקשורתי. ההחלטה רק מוכיחה כי מראש היה צריך להתיר את קיומה של ההפגנה, תחת חופש הביטוי שראוי שיהיה במדינה דמוקרטית".

מוקדם יותר פורסם, כי לאחר שקיבלו מארגני ההפגנה את האישור המשטרה, הם הופתעו לקבל מכתב מעיריית תל אביב בו נדחתה בקשתם בנימוק: "עיריית תל אביב-יפו אינה רואה במטרת האירוע המבוקש משום תכלית ציבורית ראויה".

אז אמרה ליאורה גלבר כי מדובר בצעד לא דמוקרטי: "זו ממש חוצפה. זה לא דמוקרטיה, הם לא נותנים לנו להשמיע את הקול שלנו. הם שוכחים שיש בארץ אלפים שמעשנים כמו גם ברחבי העולם. לכל אדם זכות להפגין ולצעוק את דעתו", היא מוסיפה.

בנוסף הסבירה גלבר את ההיגיון מאחורי הדרישה ללגליזציה של מוצרי המריחואנה. "יש במדינה הזו כוח כלכלי. אם זה חוקי או לא - אנשים קונים. היום הכסף הולך למשפחות פשע, במקום שייכנס לקופת המדינה. המדינה יכולה להפוך את המכירה לחוקית ולהשתמש בכסף שהיא תכניס על מנת להילחם בפושעים אמיתיים". גלבר אומרת כי "למצער, אפשר להסתפק בדה-קרימינליזציה - לא לטרטר את המעשן הפרטי בשביל חמישה גרם. להפסיק את המסע נגד ציבור המעשנים".

עוד טענה גלבר כי אלכוהול הרבה יותר גרוע מקנאביס מבחינת הנזק שהוא גורם. "אלכוהול חופשי ומותר ונהרגים ממנו אנשים. לא שמעתי על מקרה מוות אחד שנגרם כתוצאה מעישון מריחואנה", אמרה גלבר. גלבר הסבירה כי משתתפי ההפגנה נקראו לא לעשן במהלך ההפגנה. "ביקשנו לא לבוא עם סמים. אין שום כוונה להשתמש בהפגנה להפצת גראס. אנחנו לא סוחרים – רק מעשנים".

עדכון ראשון: 16:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully