וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות: מורות התעללו בתלמידות בבי"ס ברחובות

גיל סימה

27.6.2010 / 14:01

עשרות תלונות הועברו למשרד החינוך על התנהלות המורות בביה"ס התורני לבנות ברחובות. בין היתר דווח על אלימות פיזית כלפי תלמידות, מניעת יציאה לשירותים והשפלה. משרד החינוך: אין בעיה בהתנהלות הצוות החינוכי

איסור על יציאה לשירותים, אלימות בין כותלי בית הספר ובעיקר אווירה של פחד והשפלה: אלה רק חלק מהתלונות שהגיעו בשנה האחרונה לגורמים המוסמכים במשרד החינוך ובעירייה על המתרחש בבית הספר התורני לבנות ברחובות. כעת, מעורבת גם המשטרה בנושא לאחר שאמה של אחת התלמידות הגישה תלונה לפיה בתה נפלה קורבן למספר מקרי אלימות מצד אחת המורות בצוות החינוכי.

באחד המקרים סיפרה הילדה כי המורה מנעה ממנה לצאת לשירותים. "שלוש פעמים רציתי לצאת לשירותים ולא נותנים לי, לא היה לי נעים. הייתי רטובה כולי", העידה הילדה. אמה לא יכלה להישאר אדישה לנושא, ובמכתב חריף שהעבירה למשרד החינוך היא כתבה שלא מדובר בפעם ראשונה בה נחשף מקרה התעללות בבית הספר.

האם סיפרה לוואלה! חדשות כי "היא חזרה מביה"ס, כולה רטובה והצביעה על הבטן. כששאלתי אותה מה קרה, היא סיפרה לי ואמרה שבגלל שהתאפקה כל כך הרבה זמן הבטן התחילה לכאוב לה". למשרד החינוך הגיעו תלונות דומות מהורים רבים נוספים בבית הספר.

את התלונה במשטרה הגישה האם לאחר מקרה התעללות שחוותה, לדבריה, בתה מצד המורה. "קיבלתי טלפון ממנהלת ביה"ס והיא מספרת לי שהבת שלי הרביצה לאחת המורות", סיפרה האם. "הייתי בהלם, אני יודעת על האלימות שיש בביה"ס אבל לא תיארתי לעצמי שזה יגיע לכזו רמה". האם התייצבה בפתח ביה"ס כשלדבריה, עוד לפני שנכנסה ראתה את בתה יושבת מחוץ למבנה ובוכה. "שאלתי אותה מה קרה ולא האמנתי שהיא אומרת לי: 'המורה חנקה ותפסה אותי'. הייתי נסערת, לא יכולתי להתעלם וישר הלכתי למשטרה. לא אהיה מוכנה שהבת שלי תהפוך לשק אגרוף".

"התביישתי, הרגשתי מושפלת"

ההורים פנו כבר בשנת הלימודים הקודמת לגורמים השונים בבקשה לערוך בדיקה יסודית בדבר המתרחש בבית הספר. באוגוסט האחרון הועברה להורים תשובתו של מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, שציין כי "תפקוד המנהלת והוראותיה לצוות המורות התבצעו כנדרש במוסד חינוכי".

ההורים לא ויתרו ובאחרונה נשלחו למשרד מבקר המדינה מספר מכתבים המעידים על התנהלות לא תקינה של הצוות הניהולי בביה"ס. באחד המכתבים דווח בין היתר על אירוע במהלכו נכנסה כביכול המנהלת לאחת הכיתות במהלך שיעור ולאחר שחשדה שאחת תלמידות מחזיקה בתיק טלפון נייד, ניגשה לתלמידה ולעיני כל התלמידים ניערה את התיק שלה והפילה את חפציה האישיים.

"התביישתי, הרגשתי מושפלת והתחלתי לאסוף את החפצים", העידה התלמידה לאחר מכן. "אנו שולחים את בנותינו בלב כבד וחששות רבים", ציינו ההורים במכתבים שהופנו לגורמים השונים.

"לבנות יש בעיות התנהגות"

בעירייה ביקשו לציין כי לא ידוע להם על מקרה בו נמנעה מהילדות האפשרות לצאת לשירותים. בנוסף אמרו כי הילדה המושעית לא עמדה בתקנון הבית ספרי. "האם הוזמנה לפגישות באגף החינוך על מנת לברר את המקרה אולם היא לא הגיעה. באחד המקרים האם ניתקה את הטלפון למנהל האגף אשר ניסה ליצור איתה קשר. בימים הקרובים יינקטו הליכים בעניינה של התלמידה בהתאם להחלטת הוועדה המקצועית בשיתוף פקידי סעד", טענו בעירייה.

עם זאת, גורם בעירייה סיפר על מספר תלונות שהגיעו לאגף החינוך, אך למרות זאת הנושא הושתק. "כל הנושא של האלימות בבתי הספר של המגזר החרדי מאד מבעבע", אמר הגורם.

במשרד החינוך ציינו כי "לאחר בדיקה ממושכת שנערכה במהלך שנת הלימודים הנוכחית נמצא כי אין כל בעיה בהתנהלות המנהלת והצוות החינוכי בביה"ס. מהבדיקה עולה כי מדובר בשתי משפחות אשר לבנותיהן בעיות התנהגות לרבות שימוש באלימות כלפי צוות ביה"ס. לצערנו בוחרים ההורים להסית את שאר ההורים מאשר להתמודד עם התנהגותן האלימה של בנותיהן. נושאים אלו מטופלים על ידי כל הגורמים הרלבנטיים".

במשטרה אישרו את הגשה התלונה ומסרו כי הנושא נמצא בטיפול. הילדה טרם זומנה לשם גביית עדות בעניינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully