וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: מוציאים צווי הריסה וכלום לא קורה

גלעד גרוסמן

27.6.2010 / 13:06

נשיאת ביהמ"ש העליון נזפה בנציגי המדינה, בעקבות הכוונה להכשיר בדיעבד מתקן טיהור שפכים בעופרה, שנבנה לכאורה על אדמה פלסטינית. "הוצא צו הריסה, כלום לא קורה ובסוף מחפשים דרכים אחרות. זו הפכה להיות טקטיקה מקובלת"

"הוצא צו הריסה, כלום לא קורה ובסוף מחפשים דרכים אחרות. זו הפכה להיות טקטיקה מקובלת". כך אמרה היום (ראשון) נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית ביניש לנציג המדינה בדיון על מתקן טיהור השפכים בעופרה, שנבנה לטענת פלסטינים על אדמה פרטית שלהם. בתום הדיון הורו השופטים למדינה לנמק בתוך 90 יום, מדוע מתקן טיהור השפכים לא ייהרס.

תושבי הכפר עין יברוד עתרו לבית המשפט באמצעות ארגון "יש דין", בדרישה לאכוף צו הריסה שהצא למתקן שנבנה ב-2007, שלטענתם נבנה על קרעות השייכות לכפר. המדינה שהודתה שמדובר באדמות פרטיות, מתנגדת להריסת המתקן ומבקשת להכשירו בדיעבד, לטענתה מכיוון שמדובר בצעד לטובת הציבור.

השופטת אילה פרוקצ'יה, נזפה בדיון על הכוונה הזאת. "אנחנו חיפשנו פתרון חוקי שיכול לעמוד בדרישות הדין ולא מה שמוצע כעת", אמרה. עו"ד מיכאל ספרד שמייצג את העותרים, אמר לאחר הדיון כי "בתיק זה התגלה שיתוף פעולה עברייני בין המתנחלים למדינה, המוסיפה חטא על פשע כשהיא נמנעת מלתקן את המעוות גם לאחר שנתפסה בקלקלתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully