וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן לצעדת החיים

צביקה פוגל

27.6.2010 / 10:32

כמה מאות אסירים שישתחררו מבית הכלא שווים בהחלט את חיים וערכו של חייל ישראלי שיצא להגן על המולדת. צביקה פוגל לא חושב שזה מה שישנה את המאזן במאבק על זכותנו לחיות כאן

לא השתכנעתי מכל אותם טיעונים מושכלים, הניתנים בכובד ראש והמשווים לאומרם דימוי של איש שאינו חושש ללכת נגד דעת הקהל. אמנם ממילא לא הפרחתי בלונים למען רון ארד וגם לא אצעד למען גלעד, אבל יש גבול לציניות. לא השתכנעתי שאין טעם לשחרר בעבור שליט 450 אסירים "עם דם על הידיים" שאין להם תחליף. האם מישהו באמת מאמין שהישארות האסירים האלה מאחורי סורג ובריח בישראל מחסלת את הטרור במחוזותינו. בניגוד לאותם ציניקנים, אני מאמין לכל אלה שאומרים שהם רוצים לגרש אותנו מכאן, ודווקא משום כך, צריכים לתת לכל אחד מחיילנו את ההרגשה שהוא שווה יותר.

לצעוד כדי למחות

מישהו כאן השתגע והתחיל במסע נגד שחרורו של גלעד. שר האוצר יובל שטייניץ, המשנה לראש הממשלה משה יעלון ועוד כמה פוליטיקאים ועיתונאים, שמצאו שביל קסמים לרייטינג ולטוקבקים. במקום להפוך את גלעד שליט לקדוש מעונה מחד או ל"עצם בגרון" מאידך, ראוי היה שכולנו לכל הפחות ננסה להשוות את מעמדו של גלעד למעמדם של "אסירי פלשתין". אולי לא צריך לצעוד עם המשפחה, אבל לבטח אין להציע לה לעשות דברים אחרים.

מה אנחנו היינו עושים אילו גלעד היה הבן שלנו ? אני הייתי מארגן הפגנה סביב בתי הסוהר ולא מאפשר למשפחות האסירים להגיע לביקור, או לכל הפחות מארגן איזה משט הומניטארי לעזה. מאחר ובשני המקרים הייתה המדינה עוצרת בעדי, הייתי מארגן צעדת מחאה מביתי למגוריו של מקבל ההחלטות, כדי ללחוץ עליו לעשות את הצעד הנכון. כך צריך לנהוג.

עם גלעד ובלעדיו, הטרור ימשיך

אותם אלה שקמו לטעון נגד המסע לשחרורו של שליט הם אותם אלה, שסומכים את שתי ידיהם על הסדר קבע, שלא לומר הסכם שלום ומיסוד מדינה פלסטינית, עם ובראשות אבו מאזן. מצחיק. הוא, אבו מאזן, יכול להקים מדינה ולנהל אותה, אבל לא יכול לטפל בכמה מאות אסירים משוחררים? האובססיה שלנו לחקות את האמריקנים, שלא מנהלים משא ומתן לשחרור חטופים, נכונה וראויה כמו המוכנות שלנו לצאת למלחמה בקוריאה או למען פליטי בנגלדש. איך אפשר להשוות את המחויבות שלנו לערבות הדדית לקפיטליזם האנוכי האמריקני? איך אפשר להשוות בין חייל שמתגייס להגן על המדינה לחייל שעושה זאת עבור שכר?

כל אותם מתנגדים פתאום שמו לב שהאסלאם הקיצוני חי ובועט בקרבנו, והם מודאגים ששחרורו של גלעד יחזק אותם. אתם יודעים מה, בואו לא נשחרר את גלעד ונראה האם האסלאם הקיצוני יאבד מכוחו ומכוונתו. אני רוצה לטעות, אך אני מהמר שהפיגוע הבא יבוצע על ידי מישהו שלא היה אסיר בכלא הישראלי, ושיעשה זאת רק כדי להוכיח לנו שכוחו של הטרור עדיין במותניו וטמון במתאבדים שלא שמעו מעולם על גלעד שליט. רק מי שלא מבין עם מי יש לנו עסק, חושב בהגיון על תסריטים חסרי הגיון. צעדת משפחת שליט היא התשובה הישראלית לכל הספינות המשייטות להן בשם ארגוני זכויות האדם. על זכותו של גלעד לחיות צריכה לצעוד מדינה שלמה יחד עם אביבה ונועם שליט, או לכל הפחות לצפור לאות הזדהות, כשעוברים על פניהם וממשיכים בשגרת היום הנורמאלית שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully