וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: פועלים באמצעים מגוונים להחזרת שליט

27.6.2010 / 10:33

ראש הממשלה נתניהו טלפן לאביו של החייל החטוף והזמין אותו לפגישה, שצפויה להתקיים בעת שהצעדה למען הבן גלעד תגיע לירושלים. לדבריו, "לבנו עם גלעד ומשפחתו. אנו פועלים באמצעים גלויים ונסתרים להשבתו"

על רקע הצעדה שארגנו אביבה ונעם שליט במלאת 4 שנים לנפילתו בשבי של בנם גלעד, התקיימה הבוקר (ראשון) ישיבת הממשלה השבועית. בפתח הישיבה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא ואמר כי "ביום שישי מלאו ארבע שנים לחטיפתו של החייל החטוף גלעד שליט. הממשלה ומערכת הביטחון ממשיכות לפעול באמצעים מגוונים - גלויים ונסתרים - להשבתו הביתה בריא ושלם של גלעד שליט".

נתניהו הוסיף כי "צלצלתי הבוקר לאביו נעם, הזמנתי אותו להיפגש איתי, כאשר הצעדה תגיע לירושלים. אמרתי לו, 'אני יודע נעם שאתם במסע ארוך, אני רוצה לראות אתכם ואשמח לפגוש אתכם'. שוחחתי גם עם סבו המרשים צבי, לבנו עם גלעד ומשפחתו. אני קורא לקהילה הבינלאומית להתייצב לצדה של ישראל בדרישה החד משמעית והצודקת שלנו, שחיילנו החטוף יוחזר מיד".

שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג (העבודה) אמר לפני תחילת הישיבה כי "אני מאחל למשפחת שליט ולצועדים יום מבורך ושיזכו בהרבה תמיכה. לא צריך לחשוב במונחים שיש בעד ונגד. אני מבקש מהצועדים שהמסרים יהיו כאלה שלא יחצו קו אדום, שישפיע על המשא ומתן לשחרור שליט. מצד אחד, ההזדהות והתמיכה חשובות מאוד ומצד שני, צריך להקפיד שהדבר לא יפגע במשא ומתן, בהתייחס לקלפי המיקוח שלנו. כבר אמרתי בעבר, שניתן להפעיל מנופים נוספים על חמאס, כמו הכבדת יד על אסירי החמאס בכלא הישראלי".

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) שוחח הבוקר עם אביבה ונעם שליט ואמר להם: "לבי איתכם. אם לא הייתי חבר ממשלה, הייתי גם צועד". יו"ר הבית היהודי ושר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ אמר כי "הקמפיין למען שחרור גלעד שליט הוא טבעי, שמשקף את הרצון לראותו בבית כפי שכולנו רוצים, עד היום לא ראינו שחמאס הוא פרטנר רציני לנושא הזה. הממשלה ניסתה הרבה מאוד, אולי אפילו יותר ממה שהיתה צריכה לפי אנשים מסוימים".

השר מיכאל איתן (הליכוד) התייחס אף הוא לנושא ואמר כי "בכל נושא יש אצלנו ויכוחים בעד ונגד, בנושא אחד כולנו מאוחדים: ברצון לראות חזרה בבית את גלעד שליט. בעיני, הצעדה למען שחרורו של גלעד שליט, באה לבטא את הרגש האנושי והלאומי, שקיים אצל כל אחד מאיתנו, לחזק את החייל ואת בני משפחתו ולהזכיר לכולנו לפעול ללא לאות על מנת להביא לשחרורו, בעוד שהממשלה צריכה להפעיל את הראש, צריך לפעול גם עם הלב ולצאת להזדהות עם החייל, עם המשפחה ועם ערכי הסולדיריות שעליהם אנו מקיימים את החברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully