וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הפשרה בעמנואל, האבות שוחררו מהכלא

גלעד גרוסמן, גיל סימה ופנחס וולף

27.6.2010 / 13:46

בג"ץ אישר את הפשרה שהושגה בין השר אלי ישי לבין נציגי חסידות סלונים, לפיה כל התלמידות בבית הספר בית יעקב בעמנואל ישתתפו השבוע בשלושה ימי עיון על "אהבת ישראל". בעקבות זאת, ההורים שוחררו ממאסר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

פשרה בעמנואל: בנות המגמה החסידית והמגמה הכללית בבית הספר בית יעקב בעמנואל לא יופרדו במהלך השבוע שנותר עד סוף שנת הלימודים וישמעו יחד הרצאות בנושא "אהבת ישראל". ההרצאות יתקיימו בסגרת שלושה ימי עיון ויעבירו אותן הן רבנים ממוצא ספרדי והן רבנים ממוצא אשכנזי. כך סוכם הלילה בפגישה שקיים שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי עם נציגי חסידות סלונים. בג"ץ אישר הבוקר את הפשרה וקבע שבעקבותיה, שוחררו היום ממאסר הורי התלמידות בעמנואל, שסירבו לאפשר להן ללמוד עם בנות המגמה הכללית בבית הספר.

השר ישי ונציגי חסידות סלונים אמרו לאחר השגת הפשרה, כי אין מקום למחיצות וגדרות בין ספרדים לאשכנזים. הם סיכמו כי ההחלטה על מתכונת הלימודים בשנה הבאה תתקבל בהמשך הדיונים בין הצדדים.

ההורים ששוחררו הגיעו בשעות הצהריים לביתו של הרב עובדיה יוסף, כדי להודות לו על חלקו בפשרה שהושגה. במקום נכחו גם האדמו"ר מסלונים, השר אלי ישי וסגן השר מאיר פרוש, שאמר: "הפרשה הזו היא אבן דרך, שהראתה כי עבור הציבור החרדי הרבנים הם אלה שקובעים וההלכה חזקה מבית המשפט".

במקביל, בגלי צה"ל דווח כי בוטלה צעדת ההמונים שהייתה אמורה לצאת מכיכר השבת בירושלים לכיוון ביתו של האדמו"ר מסלונים, לאחר שזה הבהיר כי "אין עניין להפגין ניצחון מול בית המשפט", והודיע כי יקיים הערב אירוע צנוע בביתו עם חסידיו.

ביום שישי הבהיר בג"ץ כי אבות התלמידות מהמגמה החסידית בבית הספר בעמנואל לא ישוחררו ממאסר עד אשר יודיעו לבית המשפט שבכוונתם לציית לפסק הדין שניתן בעתירה נגדם.

לפי פסק הדין, שתי המגמות בבית הספר, החסידית והכללית, יאוחדו למגמה אחת, וההורים האשכנזים ישלחו את בנותיהם ללימודים במגמה המאוחדת. כמו כן, הגישו העותרים וההורים לבג"ץ בקשה משותפת לפתוח בהליכי גישור, שבמסגרתם ישוחררו האבות הכלואים ושאר צווי המאסר יוקפאו.

רה"מ בירך על הפשרה

עו"ד אביעד הכהן, בא כוחם של ההורים שעתרו לבג"ץ נגד האפליה בבתי הספר, אמר בתגובה להסכם כי "אנחנו שמחים שפסק הדין התיר את חזרת כל התלמידות ללמוד ביחד, גם אם מדובר בכמה ימים בודדים עד לסיום שנת הלימודים. המסר העיקרי הושג - והוא שלא תהיה אפליה על רקע עדתי. חשוב שמסר זה יחלחל גם לבית ספר אחרים וימנע את הצורך להגיע לבית המשפט, בעיקר לאור העובדה שאנחנו חיים במדינה יהודית ודמוקרטית וכולם צריכים ללמוד תחת קורת גג אחת".

רבה הספרדי של עמנואל, הרב יצחק מאיר ברלב, אמר כי "המאבק היום הוכיח איפה עובר הקו האדום שלנו. זוהי שעת התמודדות. חשוב להבין שישנם נושאים כמו המיצ"ב ומקצעות הליבה שלא עולים בקנה אחד עם החינוך העצמאי והחשש היה שברגע שבית המשפט ייגש לנושאים האלה הוא יפתח תיקים נוספים שנמצאים בכספת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הפשרה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה שיזם עם שר המשפטים דיון לילי בהשתתפות כל הגורמים בפרשה עד שהגיעו להסכם לפנות בוקר, ציין כי 'ההבנות בנושא קולעות לדברים שאמרתי בשבוע שעבר שיש לכבד קודם כל את החלטות בית המשפט ובמקביל למצוא פיתרון שיהיה מקובל בנועם הליכות על כל הצדדים'. נתניהו הודה לשר המשפטים על מאמציו להביא לפיתרון בפרשת כואבת זו".

בסוף השבוע הוצעה פשרה נוספת, לפיה אנשי חסידות סלונים יסכימו לקיים שני ימי לימודים מעורבים עד תום שנת הלימודים, ובתמורה יאשר להם משרד החינוך מוסד פטור, שאינו מתוקצב על ידי משרד החינוך ואינו נתון תחת פיקוחו. במוסד כזה יהיו ההורים רשאים לבחור לעצמם את הקריטריון לקבלת תלמידים, ובמשתמע יוכלו לשמר את ההפרדה.

בהכנת הכתבה השתתף פנחס וולף

(עדכון ראשון: 10:35)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • עמנואל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully