וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מנסים לגבש פשרה בעמנואל

גיל סימה

25.6.2010 / 12:09

רגע לפני דיון נוסף של בג"ץ במאסר הורי התלמידות מעמנואל, נפגשו גורמים חרדים בניסון לגבש פשרה. ההצעה: שני ימי לימוד מעורבים, בתמורה לזכאות לקבוע מי ילמד בבית הספר

נציגי חסידות סלונים נפגשים כעת בירושלים, במטרה לגבש פשרה בסוגיית הפרדת התלמידות האשכנזיות והספריות בבית הספר בעמנואל. במקום נמצאים גם כמה עסקנים ורבנים חרדים, בהם השר לשעבר אריה דרעי, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) ודיין חרדי, בניסיון לגביש הסכמה לקראת דיון בג"ץ בנושא מאסרם של הורי התלמידות ביום ראשון הקרוב.

במסגרת הפשרה המוצעת, יסכימו אנשי החסידות לשני ימי לימודים מעורבים עד תום שנת הלימודים, ובתמורה יאשר להם משרד החינוך מוסד פטור, שאינו מתוקצב על ידי משרד החינוך ואינו נתון תחת פיקוחו. במוסד כזה יהיו ההורים רשאים לבחור לעצמם את הקריטריון לקבלת תלמידים, ובמשתמע, יוכלו לשמר את ההפרדה.

מאמצי הפשרה מגיעים על אף הצהרתו הלוחמנית של האדמו"ר מסלונים, הרב שמואל ברזובסקי ביום רביעי לפיה "גם אם יעמידו אותנו מול כיתת יורים - לא נוותר". לדברי הרב, "אין זה אלא מאבק בין אמונה לכפירה, בין כוח הקדושה לכח הטומאה של הסיטרא אחרא". לפיכך כתב הרב לחסידיו בהתייחס להחלטת שופטי בג"ץ כי "כל דבריהם בשקר יסודם", והוסיף כי "במאבק על קידוש השם – גם אם יעמידו אותנו מול כיתת יורים – לא נוותר ולא נתפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully