וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ירושלים בשירות המתנחלים

זהבה גלאון

25.6.2010 / 10:28

האם ייתכן שמשטרת ירושלים הפכה לשחקן פוליטי מוביל במאבק על שייח' ג'ראח?

אחרת כיצד ניתן להסביר את העובדה, שהמשטרה מתנהלת כישות עצמאית. כאילו שאין דין ואין דיין. היא מחליטה האם לאכוף את החוק, כיצד לאכוף אותו, את מי לעצור ולמה, ובעיקר מצפצפת בריש גלי על החלטות בית משפט, ועוקפת פסיקות שאינן נראות לה.

האם ייתכן, שקיימת אכיפת חוק בלתי שוויונית?

אף על פי שבית המשפט אישר את חוקיות משמרות המחאה של מפגיני השמאל בשייח' ג'ראח, בפועל המשטרה חוסמת את השכונה בפניהם, אך בה בעת היא מאפשרת לאנשי הימין לקיים פעילות פוליטית פרובוקטיבית ואלימה.

בחצי השנה האחרונה נעצרו כ?120 אנשי שמאל. מדי שבוע נעצר לפחות פלשתיני אחד, לעומת מעצרם של כ?25 פעילי ימין באותה תקופה. המשטרה שמקפידה לאכוף צווי הרחקה נגד פלשתינים ופעילי שמאל, מתעלמת מהפרתם על ידי פעילי ימין.

האם ייתכן שמי שאמור להגן על השוויון בפני החוק, הופך להיות זה שמפר אותו?

הניסיון של נציגי המשטרה להצדיק בבית המשפט את המעצרים ההמוניים והאלימים שביצעו השוטרים שלא כדין, היה כרוך במספר מקרים בסטייה באופן ניכר מן האמת, דבר המטיל ספק באמינותה של מערכת אכיפת החוק בירושלים.

האם ייתכן שלא שיקולים ענייניים מניעים את החלטותיהם של קצינים בכירים במשטרת ירושלים?

משטרת ירושלים מקפידה להתייחס לשייח' ג'ראח, שמתגוררים בה מאות פלשתינים, כאל שכונה יהודית לכל דבר ועניין. בהתייחסויות הרשמיות השוטרים מכנים את האזור נשוא המחלוקת בשם "שכונת שמעון הצדיק", אף על פי שגיור שמה של השכונה לא זכה להכרת רשות ממלכתית כלשהי.

בית המשפט העליון אישר ב?2009 את הבעלות היהודית על מספר בתים בשכונה, תוך התעלמות מזכויות הדיור של הפלשתינים. כתוצאה מכך פונו כמה משפחות פלשתיניות. מאז, אנשי שמאל ופעילי ארגוני זכויות אדם מקיימים מדי יום שישי משמרות הזדהות בשכונה. ביום זה מגיעים למתחם קבר שמעון הצדיק עשרות פעילי ימין, ובמקרים רבים הם מתגרים בתושבי השכונה ואף תוקפים אותם.

אף על פי שאנשי השמאל מכבדים את החלטת בית המשפט, הם מפגינים כדי להתריע מפני הניסיון של המתנחלים לקבוע עובדות. סוגיית הבעלות על הבתים בשייח' ג'ראח שנויה במחלוקת ועדיין נמצאת בבירור משפטי. אך הפעילים חוששים שעמותות הימין יצליחו, בסיוע המשטרה, להשתלט על כל 28 המבנים בשכונה ולהקים התנחלות יהודית גדולה, שתכלול כ?250 יחידות דיור ותסכל כל סיכוי להסדר עתידי בירושלים.

ועדת אור התריעה בעקבות אירועי אוקטובר 2000 מתרבות "השקר הגדול". עולה חשש כבד שמשטרת ירושלים פועלת בשירותם של המתנחלים. באירועי אוקטובר 2000, המשטרה התנהגה לא כמשטרת ישראל, אלא כמשטרת "עם ישראל". על משטרת ירושלים לחדול מנוהג נפסד זה של איפה ואיפה, גם כאשר מדובר במאבק על זכויותיהם של תושבים ערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully