וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לסגר: שרים אירופים הורשו לבקר בעזה

פנחס וולף

25.6.2010 / 0:14

שר החוץ ליברמן סיכם עם עמיתו האיטלקי כי זה יעמוד בראש משלחת שרי חוץ אירופים שיבקרו בקרוב בעזה. עם זאת, המשלחת האירופית לא תיפגש עם נציגי חמאס

היבט נוסף בסגר על עזה נפרץ: שר החוץ אביגדור ליברמן אישר אתמול (חמישי) לשר החוץ האיטלקי, פרנקו פרטיני, לעמוד בראש משלחת של שרי חוץ אירופאים שתבקר בעזה. על פי הסיכום בין השניים בפגישתם ברומא, לפרטיני יתלוו שרי החוץ של בריטניה, צרפת וגרמניה ושל מדינות נוספות. עם זאת, הוסכם כי שרי החוץ לא ייפגשו עם גורמי חמאס ברצועה. מעבר לביקור ברצועת עזה, השרים יבקרו גם בשדרות ובנמל אשדוד. האישור שליברמן נתן היה בתיאום עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהסכים לכך כדי להראות שאין משבר הומניטרי ברצועת עזה.

ליברמן נימק את ההזמנה במספר סיבות: הנימוק הראשון הוא לקדם את ההתנתקות של ישראל מעזה, כך שמדינות אירופיות יפעלו להקמת תשתיות חשמל, מים וביוב ברצועה, וכך יאפשרו למדינת ישראל לנתק את החשמל והמים שהיא מספקת לתושבי הרצועה, ולהשלים את ההתנתקות מעזה. נימוק נוסף לאישור שניתן הוא להוכיח לאירופים, ובאמצעותם לעולם, שהמצב בעזה סביר בניגוד לתיאורי חמאס. בנוסף, בביקור השרים האירופים יוכלו לחזות בסיורם בנמל אשדוד בסחורות האזרחיות שישראל מעבירה לרצועה.

ליברמן מבקש להראות לשרים גם את הצד השני של המתרס, ומשום כך הוא סיכם עם פרטיני שהמשלחת תבקר גם בשדרות. הסיבה ששר החוץ האיטלקי הבטיח שלא ייפגש עם אנשי חמאס, היא כדי לא להעניק להם לגיטימציה בינלאומית. גורם מדיני בכיר אמר השבוע כי לישראל יש אינטרס להתנתק מעזה. לדבריו, בעקבות ההתנתקות, "גם אכלנו את הדגים המסריחים וגם גורשנו מהכפר. אם כבר פינינו את השטח עלינו לנסות לקבל את המקסימום".

מ"קדימה" נמסר בתגובה כי: "ממשלת נתניהו מכשירה במו ידיה את ממשלת החמאס ומפרה יום אחר יום את הבידוד הבינלאומי שממשלת ישראל הקודמת כפתה על החמאס. עוד לא הייתה כאן ממשלה שמעשיה רחוקים כל כך מסיסמאותיה ושלמרות הצהרותיה המתלהמות הפכה את ישראל לחלשה מאי פעם".

עדכון ראשון: 20:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully