וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושייה מצילה: לקתה בשבץ ופינתה את עצמה

קובי מנדל

24.6.2010 / 16:51

תושייתה של אורלי מלכה מעתלית הצילה את חייה. מלכה חשה ברע והזמינה ביחד עם בעלה אמבולנס לבית החולים, בחדר המיון אובחנה כסובלת משבץ ואחרי ארבע שעות הוסר קריש הדם

אורלי מלכה בת 45 מעתלית, ניצלה מנכות קשה לאחר שלמזלה הצליחה להגיע במהירות לבית החולים רמב"ם בחיפה כשלא חשה בטוב. מלכה חוותה תסמינים של אוטם מוחי כששבה לביתה מקניות שערכה. "שמעתי אותה נושמת בכבדות והבנתי שמשהו לא בסדר", משחזר בעלה, שלמה מלכה. "ניסיתי להשכיב אותה ואז היא נפלה. הזעקנו אמבולנס והיא פונתה לרמב"ם. היא עוד הספיקה לומר שהיא חושבת שהיא עוברת שבץ מוחי".

מלכה הגיעה למיון ברמב"ם תוך חצי שעה, שם אובחנה על ידי "אח מתאם שבץ" הנמצא בחדר המיון, שתפקידו לאבחן מקרי שבץ מוחי המגיעים למיון ברמב"ם בזמן. בתוך מחצית השעה מרגע הגעתה לרמב"ם, עברה מלכה את בדיקות ההדמיה שהראו בבירור כי היא סובלת מחסימה מלאה בעורק הצוואר השמאלי שעולה למוח, כתוצאה מקריש דם. ד"ר יעקב אמסלם, מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה פולשנית, אחד מארבעת מצנתרי המוח בארץ (והיחיד בצפון), צנתר את החולה ושלף את קריש הדם מהעורק החסום.

ארבע שעות לאחר שהחלה מלכה לחוש ברע, הסתיים הצנתור הטיפולי בהצלחה וחודשה זרימת דם תקינה למוחה. "הערנו אותה והיא הראתה פעילות מוחית תקינה", אומר ד"ר אמסלם, "אילולא היא היתה מגיעה בזמן ההשלכות היו יכולות להיות קשות ובלתי הפיכות".

"זה ממש נס משמיים", אומר שלמה מלכה, "עוד לפני שהגענו לבית החולים אשתי כבר החלה לפתח שיתוק שבגללו היא נפלה ואף שברה את רגלה. ההגעה בזמן לביה"ח פשוט הצילה אותה". שלושה ימים לאחר שנותחה בראשה, עברה מלכה ניתוח נוסף לתיקון הסתיידות העורקים ממנה סבלה ואתמול היא שוחררה לביתה כשהיא חשה בטוב.

  • עוד באותו נושא:
  • שבץ מוחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully